Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сузи с уникална роля във Формула 1 (Снимки)

Сузи успя да скочи от DTM във Формула 1 Снимка: susiewolff.com
Сузи успя да скочи от DTM във Формула 1
През миналата година Сузи кара за Williams в тестовете на "Силвърстоун"
Шотландката няма проблем да се събере в тесния кокпит на болида от Формула 1
Тимът прати Сузи на аеродинамични пробези - каране в права посока с максимална скорост
Госпожа Волф чете без проблеми телеметрия
Сузи е едно от лицата на Williams
Все още не е ясно на кои писти ще кара шотландката
Шотландците се гордеят със Сузи
Сузи отново ще кара на тестовете през сезона
Каската на Сузи е с цветовете на шотландския флаг
Сузи определя всяка една минути в болида на Williams като "невероятна"
Сузи и Тото в падока
Не много момичета имат подобни снимки
Госпожа Волф има зад гърба си седем сезона в DTM
Отново Тото и Сузи

През 2014 година шотландката Сузи Волф сигурно ще навърти най-малко километри сред пилотите във Формула 1. Но изключителният медиен интерес към всеки метър, който тя ще измине зад волана на болида на Williams, е гарантиран.

Защото Сузи става първата жена, която ще участва в състезателен уикенд във Формула 1 от 22 години насам. За последно това успя да направи красивата италианка Джована Амати през 1992, когато кара за Brabham1 а неин съотборник беше бъдещият световен шампион Деймън Хил.

От Williams вече потвърдиха, че Сузи ще кара в две петъчни сутрешни тренировки в хода на сезона и ще участва в тестовете през сезона, като ще кара един пълен ден.

И вниманието към нея не е от вчера - ВВС излъчи документалния филм „Най-бързата жена на света", в който се разказва за нея - единствената жена, която има шанс да се надбягва във Формула 1. Макар и в петъчните тренировки.

Режисьор на филма е нейният брат Дейвид Стодарт, който има номинация за наградите BAFTA, а в него се появяват Люис Хамилтън и Дейвид Култард.

Официално Сузи е „пилот, който работи по развитието на болидите" на Williams и има впечатляваща кариера зад гърба си. Сузи прави първите си стъпки в картинга на 8 години, а днес живее в Швейцария със съпруга си Тото Волф. За него обаче след малко.

„Снимките за филма на ВВС бяха едно от най-трудните неща в живота ми - заяви госпожа Волф за The Daily Mail. - Аз съм срамежлива, а се оказа, че брат ми трябва да върви по петите ми в продължение на девет месеца, дори и в най-трудните моменти. За мен това беше огромно предизвикателство.

„Не се състезавам, за да докажа, че жените могат да се борят с мъжете на пистата - допълни Сузи. - Състезавам се, защото за мен това е страст и се надявам, че този документален филм ще покаже на зрителите как изглежда моторният спорт отвътре. Конкуренцията е много сериозна, а аз се надбягвам от дете."

Между картинга и Формула 1 Сузи е карала във Формула Renault, Формула 3 и има седем сезона в DTM, където се състезаваше с моминското си име Стодарт. И мнозина погрешно я мислеха за роднина на Пол Стодарт.

Сузи влезе в Williams през 2012, три години, след като настоящият й съпруг Тото, който също има история на автомобилен пилот зад гърба си, стана акционер в тима. Освен, че купи сериозен дял в Williams Волф влезе и в борда на директорите на тима, а през 2012 стана изпълнителен директор на Williams F1. Малко по-късно обаче - на 21 януари 2013 Волф обяви, че се е разделил с британския тим, за да стане изпълнителен директор на тима на Mercedes във Формула 1 като към това добави и сериозна инвестиция в отбора - 30% от акциите му. Тото обяви, че запазва акциите си в Williams, но няма да никакво участие в ръководството и работата на тима.

Ако кажем, че Тото има важна роля в света на моторните спортове, просто ще подценим постиженията на австриеца. Той инвестира активно от края на 90-те години, първо в интернет и високотехнологични компании, след това се насочва към автомобилния спорт. През 2006 година той купи 49% от германската компания HWA, която работи в близки отношения с Mercedes и има свой тим в DTM. Освен това HWA разработва мотори Mercedes за Формула 1 и отговаря за развитието на състезателния Mercedes SLS GT3.

Другите инвестиции на Волф включват дял в BRR Rally Racing - компанията е един от най-големите дилъри на моторспорт части и компоненти в Европа, а тимът на фирмата спечели световната рали титла в група N през 2008 с Андреас Айгнер, а през 2011 отборът взе и световната рали титла за автомобили Супер 2000 (S-WRC) с Юхо Ханинен за пилот. Освен това, Тото е съсобственик заедно с Мика Хакинен в мениджърска агенция, сред чиито клиенти са звезди като Бруно Спенглър, Александър Према и Валтери Ботас, който за втори сезон е пилот на Williams във Формула 1.

 

Най-четените