Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ще остане ли Михаел Шумахер?

Ако Михаел Шумахер остане във Формула 1, това ще е от полза за всички
Ако Михаел Шумахер остане във Формула 1, това ще е от полза за всички

Бъдещето на Михаел Шумахер отново е въпрос, който занимава всички във Формула 1, както беше през 2002, през 2005 и 2006 година. Така че това не е голяма новина, но този път, 7-кратният световен шампион може да се окаже част от някои от най-интересните трансферни истории във Формула 1.

Red Bull потвърди Марк Уебър за следващия сезон - в последните години австралиецът подписва за по една година и тук няма изненада, но самото му оставане в тима е малка победа за него, Кристиан Хорнър и Ейдриън Нюи срещу доктор Хелмут Марко и германското лоби в тима, което безрезервно подкрепя Себастиан Фетел. Така че местата в тима на шампионите да края на следващия сезон са заети.

В другите големи отбори обаче нещата далеч не са толкова ясни. Във Ferrari договорът на Фелипе Маса изтича в края на този сезон и тимът обяви, че не бърза да преговаря с бразилеца. Най-вероятно обаче той ще остане в Маранело, тъй като се очаква Фетел все пак да подпише със Скудерията за 2014 и нататък, което означава, че мястото в тима ще е свободно само за 2013 - малцина от силните пилоти биха се хвърлили да рискуват за една година във Ferrari. Марк Уебър призна, че е преговарял с италианците, но нищо повече, той „логично" преподписа с Red Bull.

В McLaren също няма яснота - Дженсън Бътън подписа и остава, но настоящият договор на Люис Хамилтън изтича в края на този сезон. И вариантите пред Люис не са малко - той може да остане в Уокинг, да преговаря с Mercedes, да се бори за мястото на Фетел, ако той отиде във Ferrari и т.н. Топ пилотите във Формула 1 не са много, местата в силните отбори са още по-малко, но това не означава, че пъзелът ще се нареди лесно.

Уебър се самоизключи от трансферните новини за още една година, но колегите му остават в битката за по-добър тим и повече пари.

И нищо чудно, съвсем скоро пренареждането на трансферните позиции да започне от Михаел Шумахер. Настоящият договор на легендарния германски пилот изтича в края на 2012, но той е на път да се окаже в ситуацията, в която беше Жак Вилньов в BAR преди няколко сезона - вложил е много усилия в развитието на колата и точно преди да дойдат добрите резултати, той да си тръгне. Михаел няма да повтори грешката на канадеца и затова сега се бавят преговорите с шефовете му. Шумахер вече подхвърли пред немските медии, че не е доволен от 3-те години в Mercedes, но не от колата, а от собственото си представяне. Тези, които познават Михаел от първите му години във Ferrari знаят, че това означава, че германецът е пределно амбициран да „поправи нещата", т.е да се бори до последно и да поведе отново тимът напред. През 2012 Михаел успя да обърне баланса на силите в Mercedes в своя полза - Нико Розберг, който беше по-бързият пилот от двамата от началото на 2010 насам вече изостава и Шуми излиза на преден план. Тази година това се дължи основно на по-добрата адаптация на Михаел към новите гуми и към промените в аеродинамиката и нестабилната задница.

Шумахер потвърди, че ще преговаря с Mercedes за бъдещето си и мнозина смятат, че той ще остане за поне още един сезон. Тимът върви във възходяща посока и пилотът не иска да изпусне този шанс. Михаел не е загубил амбицията си за успехи, просто сега трудно стига до тях, както беше с Ferrari през 1996 година. И ще преследва упорито първата си победа след завръщането си във Формула 1.

Претендент за мястото на Михаел в Mercedes е Люис Хамилтън, който отново по съвет на мениджърите си, се опитва да спекулира с интереса към него от страна на други отбори, но засега в McLaren демонстрират спокойствие по темата. Дори източник от тима обясни, че „каквото и да се говори, Люис ще остане, защото никъде другаде няма да получи този статут, който има при нас". Което е вярно, при Мартин Уитмарш няма първи и втори пилот и Люис и Бътън получават равни възможности да се борят за успехи, като предпочитанията към единия или другия в хода на състезанието - като избор на стратегия и т.н. се определят единствено от класирането им в момента в надпреварата и шансът им за победа. На друго място Люис би бил в по-неизгодна позиция - той дори не си и мисли за Ferrari, където ще се окаже като неканен гост на Фернандо Алонсо, ако Фетел напусне, в Red Bull ще има шанс да е лидер на тима, но е твърде вероятно да срещне силна съпротива в полза на някой немскоговорящ пилот, а в Mercedes ще трябва да покаже, че може да измести Нико Розберг, чието бъдеще засега изглежда твърдо свързано с германската компания.

Всички тези варианти, допълнителни фактори, амбиции и възможности на пилотите, се обсъждат при преговорите на всеки пилот за новия му договор. Със сигурност Уебър е успял да използва интереса на Ferrari към него, за да запази мястото си в Red Bull. Да видим какво ще реши Михаел, но все пак везните клонят в полза на това той да остане. И най-радостен от това ще е Бърни Екълстоун, който държи германецът да кара, това се отразява добре на гледаемостта и популярността на шампионата, и дори подсказа на медиите, че ще е най-добре, ако Михаел отиде в Red Bull. Което не е невъзможно, след като Mercedes върна Шумахер на пистата. Но все пак, точно това едва ли ще се случи...

Оттук нататък, освен битката за титлата, която навлиза в решителната си фаза - летните европейски стартове обикновено „избутват" напред фаворита, ще гледаме или поне ще отбелязваме признаците на задкулисното боричкане за по-добри позиции в отборите. А съвсем доскоро се смяташе, че най-добрите пилоти са напълно балансирано разпределени по силните тимове. Явно има и други варианти.

 

Най-четените