Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

MotoGP: Отново Роси срещу Стоунър

Валентино Роси отново ще е голямата звезда в MotoGP
Валентино Роси отново ще е голямата звезда в MotoGP

Броени дни преди началото на новия сезон в MotoGP, мисля, че едва ли е трудно да прогнозираме, че ни очаква още една битка за титлата между Валентино Роси и Кейси Стоунър.

Поне по време на предсезонните тестове разпределението на силите изглеждаше така - в първите пет дни доминира звездата на Yamaha Роси, след това - в последния ден в Катар най-бърз беше Кейси.

Промените в правилата ограничиха тестовете преди началото на сезона до шест дни, което означава, че тези от тимовете, които са се подготвили добре ще имат сериозен аванс в началото на сезона.

Съотборникът на Роси Хорхе Лоренцо все още не се е възстановил напълно от контузията на ръката, а Дани Педроса има сериозни проблеми с новия заводски мотоциклет на Honda, така че старите съперници Роси и Стоунър отново ще имат предимство.

Лоренцо пропусна втория тест в Малайзия през февруари след като счупи кост в ръката си при падане по време на мотокрос тренировка - още едно допълнение към списъка с контузии в MotoGP през зимната пауза.

Испанецът беше първият, който легна под ножа на хирурзите в края на миналия сезон, като лекарите отстраниха пластина от лявата му ключица, която беше поставена там през 2005.

В същото време Ранди де Пюне, звездата на LCR Honda, претърпя операция на глезена, който той счупи през лятото, а два дни преди Коледа беше опериран и Дани Педроса, който претърпя изваждането на пластина от ръката.

Алекс Еспаргаро (Pramac Ducati) пък се подложи на една от рутинните вече за MotoGP операции на рамото, а през февруари на операционната маса се озова и Ники Хейдън (Ducati) - точно между двата теста на "Сепанг".

Марко Симончели (San Carlo Honda) се размина с операцията, но беше подложен на обстойни изследвания в болница в Куала Лумпур, след като направи поредица опасни падания на "Сепанг" - точно като тези, които миналата година записа Джеймс Тоузлънд, а след това точно тези серия инциденти му провали сезона, Тоузлънд просто не беше достатъчно уверен, за да атакува на всяка една писта.

Може би най-сериозната опасност за другите звезди от MotoGP е, че Стоунър е в перфектна форма и отлично здраве, по време на предсезонните тестове той нито веднъж не посети докторите - за първи път, след като спечели световната титла през 2007.

Все пак Кейси не е от желязо - преди началото на сезон 2009 той се възстановяваше от операция на китката, а през зимата на 2008 имаше проблеми с рамото, които го тормозеха още от първия му сезон в шампионата през 2006.

Освен това, австралиецът явно е близо до реализирането на пълния потенциал на обновения Ducati Desmosedici GP10, който се отличава от GP9 с промени в двигателя и по-висока позиция на пилота.

Промените имат за цел да направят "дивия" италиански мотоциклет по-лесен за каране, особено на излизане от завоите и да осигурят по-добра стабилност на пилота при спиране и ускорение, а оттам ще дойде и по-добрия усет на пилота за работата на гумите.

Хейдън се възползва по перфектен начин от тези промени и завърши с трето и четвърто място на тестовете на "Сепанг" в Малайзия и на "Лосаил" в Катар, което естествено го вкарва в сметките за битката за местата на подиума в началото на сезона.

Промените в заводските машини на Yamaha - YZR-M1, карани от Роси и Лоренцо не са толкова големи, като основната цел на екипа по време на тестовете беше да намери оптималния режим на работа на двигателите, които за този сезон трябва да имат доста по-дълъг живот. Без съмнение, пилотите на Yamaha разполагат с най-добрите мотоциклети на стартовата решетка, а това се видя и от темпото, което демонстрираха и пилотите на сателитния тим на японския гигант Колин Едуардс и новака Бен Спийс.

Спийс има потенциал да е приятната изненада този сезон и може да се бори за класиране на подиума още в първото състезание тази година, заедно с Хейдън. Лоренцо още не е възстановен напълно, така че американците ще се опитат да се възползват от това, както и от факта, че заводският тим на Honda е затрупан от проблеми.

Все пак Андреа Довициозо успя в края на изпитанията в Катар да запише бърза обиколка, която го нареди на трето място в класирането, но постиженията по време на тестовете бяха непостоянни, а съотборникът му Дани Педроса пък беше постоянно бавен.

Двамата пилоти на HRC научиха преди състезанието в Бърно през миналия август, че за сезон ще трябва да карат с окачване Ohlins, а не със Showa както беше досега. Тогава Довициозо реши да направи смяната веднага, докато Педроса кара с окачването на испанската марка до края на сезона.

И затова сега Андреа вече регистрира някакъв прогрес, докато Педроса още търси подходящите настройки и това му струва много време.

Дани беше на 1,5 секунди от времето на най-добрите по време на тестовете в Катар, но той не е единственият пилот на Honda, който има проблеми - завърналият се в шампионата Марко Меландри и новаците Хиро Аояма и Марко Симончели бяха трима от общо четиримата пилоти, които се оказаха по-бавни от него в последния тест.

Дори това, че Педроса си върна любимия номер 26 не му помага засега, а предишните сезони той кара с номера 2 и 3 и се оплакваше, че заради тях не му върви.

Още инфо за разпределението на номерата този сезон - Спийс искаше да получи 19, но се задоволи с 11, защото беше изпреварен от Алваро Батиста. Ектор Барбера се сдоби с номер 40 заради спонсорска сделка с испанското музикално радио "Los 40 Principales".

Еспаргаро е с №41, като цифрите са така оформени, че да приличат на буквите AL - първите две от името му.

Еспаргаро не е единственият в бокса на Ducati, който мисли оригинално - през новия сезон гаражите на тима ще са изцяло в зелено - опит да се помогне на екологичната кауза за опазване на околната среда. Тимът планира да използва слънчеви батерии и ветрогенератори, за да получава от тях енергия за боксовете и моторхоума си на пистите.

Но едва ли точно Катар е най-подходящото място за подобна еко инициатива. Пистата "Лосаил" отново ще бъде осветена от 3600 прожектора, които изискват 5,4 милиона вата електроенергия, които са достатъчни да осветят улица, простираща се от Доха до Москва.

Все пак, с оглед на трите победи на Стоунър в предишните три старта в Катар, мисля, че е редно да посочим точно него като фаворит за победата в неделя.

 

Най-четените