Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Футболът тръгна след Колумб за долари

В Кръстоносния поход за превземане на американския пазар, се използва и уловката мачовете да се играят на култови арени за местните фенове. Бейзболният храм "Янки Стейдиъм" в Ню Йорк бе домакин на Ливърпул - Манчестър Сити.
Ливърпул се радва на изключителна популярност и в Чикаго, където бе мачът с Олимпиакос.
В името на шоуто и... спонсорите, Даниел Стъридж и Джордан Хендерсън сгъваха сандвичи в Subway.
Уейн Рууни е голямата звезда на Юнайтед, който има милионна армия от фенове в Щатите.
Дори на тренировките на тима там ходят хиляди.
А пред 86 хиляди Дани Уелбек бележи поредния от седемте гола във вратата на ЛА Галакси.
Юнайтед бяха и пионери на американските турнета - тръгнаха още през 2011-а. Снимка: Seattle Times
Юнайтед бяха и пионери на американските турнета - тръгнаха още през 2011-а.
Фигури като Тиери Анри вдигат интереса към местната лига в Щатите, но неговият Ред Бул така и не успява да спечели нюйоркчани като фенове и на мачовете не ходят много хора.
Реал също е в Щатите, а в мача с Интер блестя Гарет Бейл - Кристиано Роналдо и Хамес Родригес още си почиват от световното.

Дори феновете на ЛА Галакси излизат от стадиона доволни, нищо че отборът им е загубил с 0:7 от Манчестър Юнайтед. Нищо, че са платили по 115 долара, за да са част от 86-хилядната тълпа на стадион "Роуз боул" в Пасадена.

Струва си всеки цент - това е лятното забавление, което американците получават в паузата на техните спортове. Няма хокей, баскетбол и американски футбол чак до септември.

Но гледаш Уейн Рууни...

Три водещи английски клуба участват на турнира за Купата на шампионите в Щатите - Юнайтед, Ливърпул и Манчестър Сити. Арсенал пък пътува за един мач до Ню Йорк, а билетите струваха до 500 долара!

Американският пазар е огромен, а глад за футбол има. Нормално, след като при последното преброяване се оказа, че 53 милиона американци са от латино произход или просто - испаноговорящи. Те харесват по наследство повече сокъра, отколкото този футбол, в който топката се хвърля с ръце.

Юнайтед намери най-големите си спонсори зад Океана, а огромната фен база генерира страхотни печалби от маркетинг.

Луис ван Гаал и Рууни откриха шоурум на Chevrolet в Лос Анджелис. Покараха, снимаха се с моделите - това все пак е марката, която краси гърдите на екипите на Юнайтед.

Даниел Стъридж и Джордан Хендерсън от Ливърпул правиха сандвичи на същисаните посетилети в Subway в Бостън. Голям генерален спонсор...

Сити пък си направи сателитен клуб в Ню Йорк, където се надява на аудиторията от ирландци, италианци и поляци, които още не подкрепят вече съществуващия Ред бул.

Ливърпул и Юнайтед пътуваха до Америка и с дузини треньори от академиите, основаха футболни училища, инициативите не спират ежедневно. Битката е за всеки фен, всяко детско сърце и всеки ... долар.

И не е само вътрешна във Висшата лига. Реал също е в Америка, а целта на Примера е да изпраща по 2 тима всяко лято поне за 6 мача. Монолитната латино колония припада по Хамес, Кристиано, Меси и емблемите на Реал и Барса.

Проблемът? Че в Примера други глобално разпознаваеми и много популярни марки реално липсват. Дори шампионът Атлетико трудно може да се мери по популярност с Ливърпул, Юнайтед, Арсенал, Челси, че дори и Сити зад Океана.

Байерн също се включи в кръстоносния поход, като замина с мъжете, младежите и юношите за демостративни мачове с Гуадалахара.

Милан, Интер и Рома са в турнира на Шампионите.

Битката за пазара от луди по спорта американци е страховита. А чудесното съвпадение на лятната предсезонна подготовка за европейските грандове с паузата в любимите им американски игри отваря широк фронт за тази маркетингова инвазия с топка в краката.

 

Най-четените