Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Роналдо е №1 в маркетинга и социалните мрежи

Кристиано и Ирина Шейк са звездна двойка, но португалецът е най-популярното лице на футбола не заради модела, с който излиза. КР7 е мега марка, европейски шампион с Реал, актуален носител на "Златната топка" и "Златната обувка".
Меси и Роналдо са споменавани като скачени съдове за най-добрите двама футболисти в света. Е, португалецът бие убедително в тази класация.
Жерар Пике с гадже суперзвезда от шоубизнеса неслучайно е напред в списъка с висок маркетингов рейтинг. Снимка: sport.es
Жерар Пике с гадже суперзвезда от шоубизнеса неслучайно е напред в списъка с висок маркетингов рейтинг.
Малко изненадващо, тук е и Фернандо Торес.
Златан, вероятно най-ексцентричният футболист на топ ниво в Европа, е и харизматичен за медии и фенове.
Анри отдавна е минал най-добрите си години във футбола, но продължава да е мегапопулярен зад Океана, където играе.
Рууни е най-известното и продаваемо лице на Висшата лига, а това е и най-популярното първенство на азиатския пазар. А той е необятен. Снимка: Getty Images
Рууни е най-известното и продаваемо лице на Висшата лига, а това е и най-популярното първенство на азиатския пазар. А той е необятен.
Един отличен футболист, далеч от славата и лъскавия имидж на горепосочените. Андрес Иниеста също е харесван много от феновете, без да бъде рекламно лице от световен калибър. Снимка: AFP
Един отличен футболист, далеч от славата и лъскавия имидж на горепосочените. Андрес Иниеста също е харесван много от феновете, без да бъде рекламно лице от световен калибър.

Кристиано Роналдо е убедително начело в изследване на фирмата за спортен маркетинг "Repucom". Класацията обхваща пазарите в Европа, Америка и Азия, както и Русия.

Роналдо бие с много Меси като рекламен и маркетингов рейтинг, а освен това е далеч напред по почитатели в социалните мрежи.

А този показател се оказва модерният инструмент за изчисление кой колко е популярен. Имаш милиони последователи в Twitter или харесвания във Facebook - значи си лице, което продава. В рекламния бизнес това е точният човек.

След двамата най-добри играчи в света идват няколко малко изненадващи имена. Трети е Жерар Пике, който не е Роналдо или Меси с топката, но има общо 17 милионна армия в социалните мрежи. Тук решителен вероятно е факторът Шакира - защитникът на Барса има известно и харесвано гадже в лицето на певицата.

Двамата са звездна двойка, което вдига маркетинговия рейтинг на Пике.

В десетката са и чисто футболни таланти като Уейн Рууни и Андрес Иниеста, които никога не са имали лъскав личен живот. Но печелят титли и изпъкват с играта си.

Златан Ибрахимович е ярък и различен, така че няма изненада в присъствието му в топ 10. Екстравагантен и устат като Мохамед Али, а и отличен играч, шведът прави новина от всяко свое появяване и изказване.

Тиери Анри пък е към залеза на кариерата си, но е изключително популярно лице в необятния американски пазар след преминаването си в MLS лигата. Това обяснява високия му рейтинг.

Фернандо Торес... неуспехите на терена в Челси и проблемите му дори да спечели титулярно място, не се отразяват на популярността му. Хлапето е едно от лицата на футбола, дали заради стара слава с Испания и Ливърпул, дали заради личното му излъчване и определено подходящо лице за реклама....

Торес е номер 4 в листата, но по почитатели във Facebook е равен с Димитър Бербатов - по 2 милиона. Българинът обаче не е сред десетте най-конвертируеми в класацията.

 

Най-четените