Брутални тренировки, вдъхновени от тюлени, НАСА и… Кристиано Роналдо: Революцията на Джошуа | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Брутални тренировки, вдъхновени от тюлени, НАСА и… Кристиано Роналдо: Революцията на Джошуа

Sportcafe , Daily Mail
31.05.2019, 03:11 (обновена 03.06.2019, 08:59)

1 от 5 снимки Назад Напред

Джошуа

След победата над Кличко преди две години, Ей Джей се реши да промени сериозно режима си

Най-сладкият момент в кариерата на Антъни Джошуа му даде повод за размисъл.

След като записа името си в историята на бокса с епична победа срещу Владимир Кличко през април 2017 г. и стана носител на три световни титли, британецът не се впусна в диви празненства - а побърза да преосмисли целия начин, по който се подготвя за битка.

Тренировъчният му режим, храненето, начинът на живот, всичко до броя часове за сън, беше подложено на внимателен анализ и усъвършенстване. Анализите и данните станаха фундаментална част от подготовката, бяха приложени нови методи на тренировки, ново оборудване и начини на възстановяване.

Джошуа и част от екипа му даже пътуваха из Америка и търсеха тренировъчни съвети от морски тюлени. Наученото се оказа безценно, но не даде мигновени резултати.

В следващия си двубой срещу Карлос Такам, шест месеца след триумфа над Кличко, Ей Джей тежеше рекордните за кариерата си 115 кг и доста се затрудни, докато стигне до победата. А срещу руснака Александър Поветкин Джошуа трябваше да преодолее лошото начало, за да спечели в седмия рунд.

Проблемите накараха британския боксьор да се вгледа не само в себе си, но и да се поучи от атлети в други спортове.

По-конкретно, той се спря на Кристиано Роналдо, който на 34 г. запазва тялото си в топ кондиция и успява да бъде постоянен на най-високо ниво във футбола. Миналата година Антъни на няколко пъти посети лаборатории на спортния производител Under Armour, за да провери как тренира Роналдо и как се възстановява.

Наученото беше приложено и най-сетне Джошуа е убеден, че обира позитивите от свършеното преди утрешния двубой срещу Анди Руиз в "Медисън Скуеър Гардън" в Ню Йорк.

"В последните две години работихме неуморно, за да оправим нещата. Имах много тежък мач с Кличко, който можеше да завърши всякак и осъзнах, че не мога да продължа по пътя си по този начин", заяви наскоро Джошуа.

"Запитахме се как да станем по-умни на ринга. По-малко количество, но повече качество, вече става въпрос за качеството на работата. Но това не се случи изведнъж и все още го развиваме. Аз съм просто продукт на това, което са ме учили. Важното е да поправям грешките от минали тренировъчни лагери.

В момента е първият лагер, на който успяваме наистина да приложим каквото търсехме".

Работата във фитнеса не се е променила кардинално, просто са заложени леки промени, за да се избегне застой. Заниманията са планирани от неговия треньор по сила и кондиция Джейми Рейнолдс, известен и като Джейми Велосити.

Лагерът продължава 12 седмици, а тренировките са разделени на 3-седмични блокове от по 5 тренировъчни сесии на седмица, вплетени между спаринги и други конкретно боксови упражнения, както и тичане.

Треньорът Рейнолдс е комбинирал две сесии в една за този лагер, натоварващи горната и долната част на тялото. Джошуа прави по 10 упражнения във всяка силова сесия и те включват набирания, упражнения с дъмбели, пудовки и медицинска топка, лицеви опори и планкове.

Последната седмица от лагера е по-лека заради наближаването на мача срещу Руиз.

Като цяло, модерният бокс се е развил до степен, в която класическите типове тренировки вече не са достатъчни и екипът на Джошуа е трябвало да приложи по-научен подход.

Възстановяването се е превърнало в ключов елемент. Ей Джей разкри, че се възстановява с оборудване, подобно на това, което Кличко ползваше преди - включително компресорна система NormaTec, с която атлетите възстановяват пулса си между тренировките.

За да е на оптимално ниво в залата, Джошуа се е фокусирал и върху здрав сън по 10 часа на нощ, разчита и на сложна система, която следи циклите на съня и е използвана от НАСА, за да проучва как летенето в космоса променя съня на астронавтите.

Още едно нещо, което отличава Антъни Джошуа от повечето боксьори в тежка категория е, че той включва доста тичане в своите тренировъчни лагери.

"Джошуа има нужда да го прави, защото е висок, а трябва да движи много краката си по време на двубоите и съответно да прилага елементи от бягането. Доста боксьори от тежка категория не тичат, но Джошуа го прави и затова мисля, че е различен от тях", казва един от неговите треньори, Роб Макракън.

Шампионът обаче не тренира само своята физика, но и ума си. "Психическите тестове много помагат, колкото по-изострен е умът, толкова по-добре реагира тялото ти", признава Джошуа.

Той вече има и още по-дълбок интерес към бокса, редовно гледа на запис и анализира други битки, както и своите собствени. Изучил е и режимите и навиците на някои от големите като Флойд Мейуедър, Мани Пакиао и Васил Ломаченко.

Откъм хранителен режим, Антъни започва всеки ден с изпиване на около половин литър вода. За закуска яде плодове и щедро количество овесена каша. Обядът най-често се състои от сьомга или пилешко с див ориз и голяма порция зеленчуци. Тази храна Джошуа ще изяде и преди вечеря, а самата вечеря включва някои от традиционните африкански ястия, сготвени от майка му.

Храненията обикновено са придружени с пиене на кокосова вода или Супермалт - питие, появило се през 60-те и използвано от нигерийската армия като хранителна добавка, помагаща на войниците да възвърнат енергията си.

Победата над Кличко си остава най-важната в досегашната кариера на Ей Джей, но британецът продължава да внася промени в търсене на съвършенството.

Джошуа отказва да почива на стари лаври и се впуска в достойни за уважение трансформации дори след най-големите си успехи - а това е показателно, че 29-годишният титан в този спорт още не е достигнал тавана си.

Oще: анди руиз  антъни джошуа  бокс  боксьор  владимир кличко  възстановяване  джошуа  ей джей  кариера  кондиция  кристиано роналдо  методи  морски тюлени  наса  научен подход  програма  промени  революция  режим  сесия  сила  тестове  тренировки  тренировъчен режим  треньор  ум  упражнения  фитнес  хранене  ястия 


Още от Още спорт

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 18.03.2011, 09:26

2 explorer | 03.06.201911:09

няма лошо в бруталните тренировки, стига да не си повярваш много Намига
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.01.2015, 20:48

1 MarkModel13 | 03.06.201900:29

Брутални тренировки "като тюлените" и накрая - пребива те напълно неизвестен дебелчо. Май Джошко доста има да учи.
   

оценка

+1 -0


Видео