Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Red Bull: Новите отбори във Ф1 са бавни и опасни

Все още никой не знае колко е бърз болидът на Hispania
Все още никой не знае колко е бърз болидът на Hispania

Част от фаворитите за титлата тази година във Формула 1 се притесняват, че най-бързите пилоти в шампионата може да имат по-проблеми с колегите си, които ще са зад волана на болидите на новите отбори. Притесненията са, че новите болиди може да се окажат твърде бавни и да изиграят ролята на "подвижни шикани", чието заобикаляне може да се окаже трудно и опасно.

Три нови тима ще застанат на стартовата решетка в неделя в Бахрей - Lotus, Virgin Racing и Hispania Racing, като вече се чуха гласове, че колите им може да са опасно бавни на правите, където най-бързите болиди надхвърлят 300 км/ч.

Hispania така и не успяха да запишат нито един тестов километър през зимата, а Карун Чандок - дебютантът на тима също има скромен опит с техника на нивото на Формула 1.

Кристиан Хорнър, шефът на Red Bull, чийто пилоти Себастиан Фетел и Марк Уебър са сред претендентите за титлата тази година заяви пред вестник Times: "Просто ще се опитаме да не сме близо до тях. Опасността идва от разликата в нашите и техните времена за обиколка - тя може да достигне до 5 секунди - и разликата в скоростите също е огромна".

"Можеш да започнеш една обиколка на 8 секунди зад други пилоти и да си мислиш, че няма да има проблеми. Но ще ги настигнеш още преди края на обиколката - а те, дали ще си гледат в огледалата? Така че потенциалната възможност някой от тях да предизвика катастрофа не е малка. Тимовете ще трябва доста да се потрудят, така че техните пилоти да излизат на пистата в подподящия момент, за да не се окажат зад някоя от колите на Hispania, Virgin или Lotus в края на бързата им обиколка с летящ старт."

Hispania, чиято абревиатура е HRT F1 ще направи дебют на болида си в свободните тренировки в Бахрейн в петък, което едва ли е много окуражаващо с оглед на факта, че фаворитите Ferrari, McLaren, Mercedes GP и Red Bull вече имат по няколко хиляди километри, навъртени с новите им коли.

26-годишният индиец Чандок пък има зад гърба си три сезона в сериите GP, където успя да вземе само две победи и след това се озова във Формула 1. Поне във Virgin и Lotus решиха да наемат по-опитни пилоти като Ярно Трули, Хейки Ковалайнен и Тимо Глок, които дори и с по-бавни коли няма да са заплаха за колегите си.

 

Най-четените