Мръсни хранения: Грешки и ползи | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Мръсни хранения: Грешки и ползи

Станимир Михов
19.01.2017, 11:00 (обновена 21.01.2017, 17:27)

1 от 11 снимки Назад Напред

хранене

Снимка: © Getty Images

Как да приемате „нездравословни” калории и кога. Вижте в галерията...

Как да използваме мръсните хранения, за да се придържаме към диетата си без да качваме мазнини и в същото време да извлечем допълнителни ползи от тях?

Мръсните хранения могат да подобрят начина, по който изглеждате, да контролират апетита ви по време на диета и да спомогнат за загубата на излишни мазнини.

След като веднъж сте избрали диета или хранителен режим, подходящи за вас, остава въпросът как да се включат всички любими храни, които се предполага, че не трябва да консумирате, без да компрометират резултатите ви.

Някои избират краен подход, ограничавайки всички вредни храни на 100%, тласкани от желанието да постигнат по-бързи резултати. Проблемът е, че този подход е избиран най-често от хора без голям опит с диети.

Без да има предварително изградени хранителни навици и опит, които да позволят гъвкавост в диетата, е много трудно да се запази подобен тип режим продължително време, за да се постигнат желани цели, както и да се задържат постигнати резултати.

От хормонална и психологическа гледна точка се смята за добра идея да има присъствие на любими, но „нездравословни храни” в режима. Този подход е известен като правилото или принципа 90/10.

Правилото представлява хранителен режим, в който 90% от калориите идват от здравословни храни, а останалите 10% от любими храни и напитки.

Тези 10% могат да са 1-2 хранения седмично на пица, баница, сладолед, спагети със сос, черен шоколад и други.

Според резултатите, които целите и моментното състояние, в което се намирате, можете да използвате мръсното хранене в свой плюс.

Например – ако искате да сваляте излишни мазнини, ще е по-добре да изберете чийт хранене, което да ви достави удоволствие, но в същото време да съдържа висока хранителна стойност. Примери са черен шоколад и спагети.

Докато ако покачването на мускулна маса е приоритет, но не и поддържането на по-нисък % мазнини, тогава би било приемливо да се избере сладолед, баница, сладки и други като мръсно хранене.

В галерията ще ви покажем няколко често срещани грешки, свързани с мръсните хранения, и начини, по които може да извлечете най-голяма полза от тях.

Oще: алкохол  баланс  бира  възстановяване  големи мускулни групи  диета  запълване на гликогена гликоген  злоупотреба  инструмент за баланс  калории  мръсен ден  мръсно хранене  пица  психическа отмора  режим  тежка тренировка  тренировка  хормонални ползи  хранене  хранителен режим  често срещани грешки 


Още от Още спорт

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.02.2015, 15:00

2 Mako | 19.01.201721:29

Обожавам анаболни типове, които разсъждават мъдро върху здравословното хранене!
Смее се Смее се Смее се Смее се Смее се Смее се Смее се
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 07.01.2016, 12:46

1 7 | 19.01.201720:36

Ммм, нещо не е така с превода...
Значи, ако се има предвид
junk meal, това значи нездравословно хранене, не точно мръсно.
В смисъл, че един немит морков на сок ще е мръсен- dirty- ама не е junk,
докато колата може да е направо стерилна, ама пак си е джънк... Усмивка
   

оценка

+1 -0


Видео