Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Второ качество хора?

Петър Гьошев и навигаторът му Димитър Спасов спечелиха много важна победа за нашия шампионат в скандалното рали "България" Снимка: rallybulgaria.com
Петър Гьошев и навигаторът му Димитър Спасов спечелиха много важна победа за нашия шампионат в скандалното рали "България"

На награждаването на българските пилоти, завършили рали "България" и класирани за нашето първенство, Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) ясно даде да се разбере как гледа на тях - като на второ качество хора.

Все пак става въпрос за награждаването на екипажите, финиширали най-напред от българските участници в рали „България", кръг от световния шампионат в 41-ото си издание. Няма да се връщаме към разправиите на Боровец защото се задават нови.

На четвъртия ден след финала, в скромна хотелска зала, пред десетина журналисти, още толкова роднини и други пилоти и навигатори - така ли трябва да бъдат връчени купите на най-добрите сред нашите на рали „България"?

А, да, и водещият пак имаше проблеми с имената на пилотите. Ама това е обяснимо, той не ги познава и сигурно ги виждаше за първи път. Нищо че беше директор на пресцентъра на рали „България".

Къде бяха тези купи и членовете на УС на БФАС когато пилотите чакаха да бъдат наградени на естакадата на финала на рали „България" и никой не слезе при тях?

Какво ще кажат те на феновете и спонсорите си, след като на финала в Боровец не ги чакаше нищо и никого?

Въпрос без отговор. Макар, че има един - тогава нямаше класиране за нашия шампионат.

Сега вече има и с него тръгват поредните неуредици.

В опит да угоди на всички УС на БФАС наруши собствените си решения и почна да правораздава по целесъобразност.

В подреждането за нашия шампионат за рали „България" първи е лидерът в класирането Петър Гьошев (дисквалифициран от състезанието по правилата за ФИА за използване на нерегламентирано гориво), втори е Тодор Славов (единственият напълно изряден от нашите), трети - Димитър Илиев (върнал се в състезанието по системата „Супер рали", която се прилага във WRC), същото важи и за 4-я - Крум Дончев и така нататък, всеки екипаж с някаква уговорка.

Няма да се връщаме и към темата за това кой излъга българските екипажи да стартират в най-голямото ни състезание без да им каже, че след това ФИА ще започне по срамен начин да ги вади един по един от надпреварата. Но само днес, защото тази тема е твърде важна за развитието на спорта ни.

Класирането беше представено пред екипажите и медиите, но няма как всички да са доволни. И започнаха обясненията от БФАС. Третият и четвъртият - Димитър Илиев и Крум Дончев са продължили в състезанието по системата „Супер рали" (по правилата на WRC), но такава система - във варианта й „Ре-старт" не се прилага в нашия шампионат.

Това изрично е указано в Годишното издание за автомобилен спорт за 2010 на БФАС, където е публикувана „Наредба за организиране и провеждане на автомобилни състезания през 2010 година". Точно в тази Наредба е предвидено - в Глава IV „Класиране", т.3, алинея а) - изречение трето, следното: „За Националния рали шампионат системата ре-старт не е валидна и няма да се прилага."

На награждаването от БФАС скромно обясниха, че всъщност това класиране е станало възможно след прилагането на някои правила на ФИА и WRC, тъй като те имали приоритет пред националните. Пак уникална смес - ралито хем не беше заявено като кръг от нашия шампионат, хем нашите щяха да карат и караха, ама не докрай, а сега се прилагат и други правила - от WRC, за да се направи класиране за нашия шампионат.

И освен това, системата "Ре-старт" вече щяла да се прилага, какво пречи?

Това класиране за рали „България" стана факт, след като по него заседава УС на БФАС и при гласуването 6 от членовете му за били за него, а трима - против.

На награждаването Петър Гьошев саркастично отбеляза, че директорите на рали „България" са се сменяли по-често отколко екипажите сменят гумите на колите си. Дано всички да са го разбрали.

И сега навлизаме в следващата част на разправията - Тихомир Стратиев, който спечели в клас А/6, но беше класиран 6-и в общото подреждане за нашия шампионат заяви на награждаването, че ще подаде контестация срещу така оформеното класиране. Заради намиращите се пред него в подреждането Димитър Илиев и Крум Дончев. Най-вероятно това ще направят и други екипажи, класирани от БФАС в това състезание.

Стратиев заяви, че ще си търси правата и е готов да стигне до Спортния трибунал на БФАС, но да стигне до справедливостта.

Развръзката явно е далеч.

 

Най-четените