Ронда - суперзвезда или мега PR? | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Ронда - суперзвезда или мега PR?

Sportcafe по Bleacher Report и други
09.12.2015, 13:48 (обновена 11.12.2015, 16:17)

1 от 10 снимки Назад Напред

ufc, конър макгрегър, ронда раузи

Снимка: © Bleacher Report

"Създадени от UFC"

Ронда Раузи и Конър Макгрегър са звезди. Това вече е неоспорим факт.

Към момента, Рауди се следва от над два милиона човека в Twitter, от почти 10 млн. във Facebook и от седем млн. в Instagram. Показателите на Макгрегър не са толкова впечатляващи, но все пак ирландецът има над 800 000 фенове в Twitter, почти 1,5 млн. - във Facebook и 1,5 млн. - в Instagram.

И това – от хора, състезаващи се в спорт, за който почти не се говореше преди 20 години.

Как се случи всичко това? С ПР, разбира се...

Освен, че е най-доминиращата шампионка в женската дивизия на UFC (въпреки загубата си от Холи Холм, Ронда има шест последователни защити на титлата си), Раузи се снима във филми - „Антураж“, „Бързи и яростни“ 7 и други, появи се в кеча, рамо до рамо с най-успешната звезда на този спорт – Скалата, а лицето й бе на кориците на десетки списания, като се появяваше в дневни и вечерни токшоута.

ПР(обутването) на Макгрегър не е на същото ниво. Появяването му във филма „Конан“ е единственото му в киното, докато тренировката му с Планината от Game of Thrones е гледана вече над 9,5 млн. пъти в YouTube.

А по-важното е – и двамата са машини за правене на пари.

В неделя, Макгрегър ще се изправи срещу Жозе Алдо в битка за титлата в категория до 66 кг, като се очаква да бъдат достигнати нови висини в броя на pay-per-view зрителите – последният мач на Макгрегър бе гледан от над три милиона зрители по Fox Sport 1.

Трансформацията на Ронда в лице, разпознаваемо за масовата аудитория, и превръщането на Макгрегър в един от най-гледаните бойци в UFC не е случайно.

Най-голямата дивизия за смесени бойни изкуства нае ПР-експерти, хора с огромен опит в спортната индустрия и пое в нова посока. Заложи на Раузи и Макгрегър като лица на веригата и ги постави пред възможно повече очи.

Ронда се превърна в поп-идол. Тя се появи в най-рейтинговите предавания в САЩ: The Ellen Degeneres Show, Jimmy Kimmel Live! и The Tonight Show with Jimmy Fallon. Макгрегър пък получи голяма статия за Esquire и се появи във филма „Конан“.

Ронда предрича нокаута си в двубоя срещу Холм, дни преди мача - в предаването на Jimmy Fallon

„Има истории, които искаш да разкажеш на фенове. Но има и такива, които могат да привлекат и нови хора, истории, към които по-голяма част от зрителите да станат съпричастни“, казва ПР-експерт за Bleacher Report.

Това бе идеята на UFC, особено в случая с Ронда – да се разкаже интересната история на едно красиво лице, което обаче е и голяма шампионка.

Да влезеш в такива предавания обаче не е лесно. В края на 2013-а, UFC наема Лений Брикънридж – човек с огромен опит, който може да уреди подобни гостувания.

По същото време, UFC работи усърдно и със спортните канали и стана една от топ-историите на ESPN – кралят на спорта в САЩ.

От тогава досега, всяко голямо събитие се съобщава в ефира на предаването SportsCenter по ESPN. Първото интервю на Раузи след загубата от Холм – точно така, познахте – в ESPN.

http://espn.go.com/espn/feature/story/_/page/espnwrousey/in-exclusive-interview-ronda-rousey-says-not-losing-holly-holm

Публикувахте от Ronda Rousey в 8 декември 2015 г.

Разликите в характерите между Ронда и Макгрегър правят промотирането им още по-доходоносно.

„Макгрегър може да отговори на едно „здрасти“ с 15-минутна тирада. Раузи е по-вглъбена и по-напрегната. Може да създаде доста проблеми. Но никой не иска да зареже златната кокошка“, казва Пол Хейман – бивш собственик на ECW (бивша федерация по кеч), дълги години говорител на бившата звезда на UFC и WWE Брок Леснър и генерален мениджър на SmackDown.

„Промотирането на Раузи е многопластово. Тя е прекрасна, може да се бие, има страхотна житейска история, може да говори – това е само началото на женска история, която ще покори света. Истински феномен. Събмитва хора с армбари, които е научила от майка си, а баща й отнема живота си, когато тя е едва на шест години“, добавя Хейман.

За спортните канали – Ронда е големият боец (UFC-версията на Майк Тайсън), за Ellen Degeneres – е символ на женския прогрес, за Jimmy Fallon – гост, който може да забавлява на няколко теми.

При Макгрегър – всичко опира до добър боец, който е крал и в мръсните приказки – стратегия, позната на бойните спортове, още от времето на Мохамед Али.

Ирландецът промотира себе си като харизматична и забавна фигура. Той не се нуждае да гостува в специални предавания, защото когато и да отвори устата си, се ражда новина/скандал.

И както го описва Хейман: „Той умее да се изразява много добре и доста интелигентен. Историята му прилича на тази на Дуейн Джонсън, който в началото бе просто борец. След това – хората разбраха, че може да пее, да танцува, да играе, да се движи, да разсмива хората, да бъде сериозен. Общо взето – всичко“.

Макгрегър и Раузи обаче не получават всичко това наготово. „Все още не съм срещал атлети, които да работят повече от Ронда и Конър и които да разбират смисъла на медийното отразяване“, споделя Дейв Шолър – вицепрезидент на UFC по публичните въпроси.

А в 21-ви век – това е от изключително значение.

Всъщност, Брок Леснър е единственото изключение от правилото. Бившият борец не обичаше да се показва извън ролята си на боец и едва е бил убеден да се срещне с журналисти от списание Time.

„Просто не му пукаше за известността. Той разбираше, че имаше аура около себе си и че всяка дума, която изричаше, я разваляше и разбулваше мистерията около него“, казва Шолър, който по един или друг начин, е свързан с Леснър още от 2000 година.

Не е такъв случаят обаче с Раузи и Макгрегър. При тях – екип от ПР- и медия-експерти трябваше да разработят стратегията за тяхното издигане в световни звезди.

И работата им продължава с други бойци от UFC:

Доналд Каубой Серони

Пейдж Ван Зант

и дори 19-годишния Сейдж Норткът

са сред новите лица, които UFC се опитва да промотира по всякакъв начин. Бойци, които са интересни не само на феновете на спорта, но и които могат да привлекат допълнителна популярност на дивизията сред обикновените зрители.

Въпросът за ПР-ите е как да запалят още повече хора към гледането на самото събитие, а не само на главния мач, защото рано или късно, Раузи и Макгрегър ще се откажат и не е сигурно дали ще се появят техни достойни заместници – в смисъла на популярността. Затова работата им по този въпрос е най-сериозна в момента.

Точно по тази причина, UFC започна да привлича промоутърски експерти, които имат опит и в спорта. Компанията започна да наема ПР-експерти с опит в бейзбола, американския футбол, както и такива, които могат да популяризират спорта сред испаноговорящата публика. За последното - помогна и навлизането на немалко бойци от Мексико и Латинска Америка в дивизията.

Ключов фактор в тази експанзия е и огромното доверие, което президентът на UFC – Дейна Уайт – и братята Фертита имат към експертите.

Резултатите в тези ПР-операции не закъсняват и двубоят между Ронда Раузи и Холи Холм бе най-гледаното на живо събитие в историята на дивизията – 56 214 зрители наблюдаваха победата на Дъщерята на свещеника в залата в Мелбърн.

Очаква се сблъсъкът в неделя между Алдо и Макгрегър да счупи поне още един рекорд по гледаемост.

С две думи – UFC успя. Операцията по превръщането на Раузи и Макгрегър в световни звезди завърши сполучливо. Това обаче нямаше да се случи, ако и двамата не бяха толкова харизматични. Но ако никой не те гледа, кой ще разбере, че си харизматичен и талантлив, нали?

Oще: bleacher report  ecw  espn  facebook  fox sport 1  game of thrones  instagram  jimmy kimmel live!  smackdown  sportscenter  the ellen degeneres show  the tonight show with jimmy fallon  time  twitter  ufc  wwe  youtube  антураж  брок леснър  бързи и яростни  дейв шолър  доналд серони  дуейн джонсън  дъщерята на свещеника  жозе алдо  конан  конър макгрегър  лений брикънридж  майк тайсън  мелбърн  мoхамед али  пейдж ван зант  планината  планината от game of thrones  пол хейман  ронда раузи  сащ  сейдж норткът  скалата  холи холм 


Още от Още спорт

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео