Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-скъпите брандове в спорта за 2015-а

И Григор Димитров е част от елитната компания на Nike като бранд в тениса. Събитието в Ню Йорк отпреди няколко месеца имаше огромен отзвук заради разпознаваемите лица на някои от най-големите фигури в играта.
20. WrestleMania, стойност 170 милиона долара (105 милиона за 2014-а). Най-важното събитие в кеча тази година събра приходи от 12,6 милиона долара - само билети и мърчъндайзинг, а аудиторията бе рекордна за спорта в историята.
19. Световно първенство по футбол, стойност 229 милиона долара (170 милиона през 2014-а). Средната посещаемост на мачовете от Мондиал 2014 бе 53 591 зрители, което е най-високата цифра от световното през 1994-а. За следващото първенство в Русия се очаква проблем със спонсорите, но не и с гледаемостта и тв правата. Тази стойност ще расте до 2018-а.
18. Зимни олимпийски игри, стойност 285 милиона долара (285 милиона и за 2014-а). Тв парите бяха около 775 милиона за игрите в Сочи, а аудиторията стигна 1,1 милиарда зрители, което е рекорд за зимни игри.
17. Летните олимпийски игри, стойност 348 милиона долара (348 милиона и за 2014-а).
Игрите в Лондон счупиха рекордите с 2,5 милиарда оборот от тв излъчвания и реклами, а и с аудитория - общо 4,8 милиарда зрители. Идват тези в Рио и цената на марката не пада. Снимка: Getty Images
17. Летните олимпийски игри, стойност 348 милиона долара (348 милиона и за 2014-а). Игрите в Лондон счупиха рекордите с 2,5 милиарда оборот от тв излъчвания и реклами, а и с аудитория - общо 4,8 милиарда зрители. Идват тези в Рио и цената на марката не пада.
16. UFC, стойност 460 милиона долара (440 милиона за 2014-а). Огромната популярност на MMA боевете превръщат асоциацията в златна мина. Договори с компании като Fox, Globo и Televisa реално осигуриха покритие за най-големия пазар със запалена по свободните боеве аудитория Северна и Южна Америка, Австралия и Азия.
15. Реал Мадрид, стойност 464 милиона долара (484 милиона за 2014-а). Най-накрая един футболен клуб. Марката си остава №1 в този спорт, като приходите само от тв правата за Примера са 160 милиона на сезон. Куриозно, стойността на бранда Реал в Щатите падна заради намалената стабилност на еврото спрямо долара през изминалите месеци. Популярността на отбора расте на всички континенти.
14. Ню Инглънд Пейтриътс, стойност 465 милиона долара (351 милиона за 2014-а). Шампионите от Супербоул са елитарен клуб - билетите им за специалните места на всеки мач струват по 567 долара, което е три пъти повече от средната цена на един пропуск за който и да е мач в NFL. Патриотите държат ниво и на терена - 4 титли за 14 години.
13. Далас Каубойс, стойност 497 милиона долара (404 милиона за 2014-а). Средна посещаемост за миналия сезон в NFL - 90 000. Първо място. Приходи от продадени билети - 120 милиона долара. Първо място. Други прояви на стадиона - 30 милиона долара. На този отбор прякорът Тимът на Америка му отива, той печели купища пари от невероятната си популярност и аура, въпреки че самият тим не успява да се доближи до Супербоул вече доста години.
12. Лос Анджелис Лейкърс, стойност 521 милиона долара (254 милиона за 2014-а). Невероятен маркетинг и бизнес на този франчайз, след като отборът направи ужасен сезон. Но билетите за мачовете - средно по 102 долара, медийното внимание и засиления интерес към постоянното холивудско присъствие в залата на Лейкърс, компенсират. Да не говорим, че марката "Кобе Брайънт" продължава да привлича фенове.
11. Супербоул, стойност 580 милиона долара (500 милиона за 2014-а). Победата на Ню Инглънд над Сиатъл с 28:24 през февруари бе най-гледаното телевизионно събитие в историята на САЩ - 120,8 милиона бяха вперили очи в екраните в последните минути.
10. Ню Йорк Янкис, стойност 661 милиона долара (521 милиона за 2014-а). Първият отбор в класацията е чак на десето място. Годишният им оборот е 508 милиона долара! Невероятно постижение за бейзбола.
9. NESN, стойност 700 милиона долара (525 милиона за 2014-а). Невероятната и популярност на локално ниво в някои щати и в Канада доведе до ръст в стойността, а и в оборота на компанията. Невероятно, в конкуренцията на поне още три големи медийни спортни мрежи на територията на Северна Америка.
8. Reebok, стойност 830 милиона долара (880 милиона за 2014-а). След като падна в ръцете на Adidas през 2006-а, компанията бележи спад в продажбите и цената на бранда - с между 2 и 8 процента на година.
7. YES, стойност 1,3 милиарда долара (680 милиона за 2014-а). Още едно доказателство за предимствата на пазара на Северна Америка. Спорната тв мрежа от Канада има рейтинг от 2,99, като излъчва основно бейзбол и колежански футбол. Но приходите и продължават да растат.
6. MLBAM, стойност 2 милиарда долара (520 милиона за 2014-а). До преди 12 месеца това си беше медията на Мейджър лигата по бейзбол. Major League Baseball Advanced Media (MLBAM) е притежавана от големите акули - собственици на бейзболните грандове. Но вече не се ограничава само в този спорт. Компанията сключи голям договор с NHL за права за излъчване и дигитална реклама в хокейната лига, като плаща по 110 милиона долара годишно. Оказа се удар, като брандът вече струва близо три пъти повече от миналата година!
5. Sky sports, стойност 4,6 милиарда долара (4,5 милиарда за 2014-а). Огромната медийна машина има 5,5 милиона абонати, плащащи средно по 38 долара на месец за сателитните канали. Притежава права за Висшата лига, а препродаването им също носи приходи с много нули.
4. Under Armour, стойност 5 милиарда долара, (4,1 милиарда за 2014-а). Задмина Adidas в пазара на спортни обувки в Щатите, като продаде за 11 месеца стока за 2,6 милиарда долара. Това е с милиард повече от немския конкурент! Популярни вече и в Европа.
3. Adidas, стойност 6,2 милиарда долара (5,8 милиарда за 2014-а). Губи дялове на пазара за сметка на Nike, но пък настъпва във футбола, където нови договори с гиганти като Манчестър Юнайтед, както и тоталната промяна в стратегията с футболните обувки Ace и X, намекват за бъдещи големи успехи. Търси нова популярност сред младите.
2. ESPN, стойност 17 милиарда долара (16,5 милиарда през 2014-а). Оборотът расте лавинообразно и заради нарастването на сумите, които медията получава за сублицензи за излъчване от други такива. Но рекламните приходи са по-ниски, в сравнение с 2014-а. Тенденция, която е масова за Щатите.
1. Nike, стойност на бранда - 26 милиарда долара (19 милиарда през 2014-а).
Мегакомпанията притежава реално около 95 процента от баскетболния пазар в Щатите, а той е необятен. За успеха помага и марката "Jordan", част от Nike, която не спира да е адски популярна зад Океана. Снимка: Getty Images
1. Nike, стойност на бранда - 26 милиарда долара (19 милиарда през 2014-а). Мегакомпанията притежава реално около 95 процента от баскетболния пазар в Щатите, а той е необятен. За успеха помага и марката "Jordan", част от Nike, която не спира да е адски популярна зад Океана.

Глобалната популярност на спорта от най-звездните му върхове до неговата масовост е ниша, в която бизнесът процъфтява.

От наколенките за каране на ролери до най-скъпите бутонки на Кристиано Роналдо, всеки купува артикули за спорт.

Огромна част от тв аудиторията акцентира върху спорт - замисляли ли сте се колко тенис, футбол, волейбол или ски гледате на ден средно, съпоставено с процента от тв вниманието ви върху друг тип предавания?

Forbes, най-авторитетната бизнес медия, направи изследване на стойностите на най-скъпите световни брандове, свързани със спорта.

Тук не са само клубове, които печелят стотици милиони.

Има и тв компании, превърнали излъчването на мачове и състезания в огромен бизнес и довели почти до пристрастяване запалянковците.

Тук са и големите акули в производството на спортни стоки, както за елитните атлети, така и за всеки от нас.

В класацията влизат и събития, формулирани като отделни марки в световния спорт - олимпиадите и мондиалът по футбол.

Тяхната периодичност - случват се еднократно на 4 години, ги прави собствен бранд в този на спорта.

Американският пазар е Клондайкът на спортния бизнес, доказва класацията.

Най-скъпите тв мрежи за спорт са зад Океана, както и най-високо оценените клубове.

А и брандът Nike смазва конкуренцията именно с огромната си популярност в Щатите и цяла Северна Америка.

Ето го списъкът на Forbes - първите 20 най-високо оценени спортни бранда на 2015-а, както и тенденцията в бизнес развитието им, със сравнение на стойността им за миналата година.

 

Най-четените