Приключението "Дакар" е отново тук | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Приключението "Дакар" е отново тук

Sportcafe
01.01.2016, 09:57 (обновена 03.01.2016, 12:01)

1 от 13 снимки Назад Напред

дакар 2016

Рали "Дакар 2016" стартира утре в Буенос Айрес

Рали „Дакар 2016" събира уникални по качество и възможности участници за надпреварата, която стартира утре в Аржентина и за първи път от много години е много трудно да се прогнозира кой ще спечели - при това във всички категории.

Природното явление „Ел Ниньо" нанесе сериозни корекции на маршрута на ралито в Южна Америка, като в крайна сметка етапи ще има само в Аржентина и Боливия. Първоначално част от маршрута трябваше да е и Чили, но местните власти се отказаха заради очакваните наводнения, на мястото на Чили влезе Перу, но малко по-късно и тази страна се оказа.

Предстоят две седмици на изключително тежки изпитания - отчайващо трудни етапи, лошо време, пустинни преследвания и изключително тежък офроуд. Затова и рали „Дакар" е легенда, без значение на кой континент се провежда.

На пръв поглед, при автомобилите прогнозата би трябвало да е много лесна - в последните четири години победата е за екипаж на Mini, а победителят от 2015-а Насер Ал-Атия отново е фаворит.

Освен това, Ал-Атия заяви, че не очаква някои от прототипите на Peugeot да успее да стигне до финала на ралито. През миналата година завръщането на Peugeot в „Дакар" се оказа провал, но сега 2008 DKR е доста променен, а френската компания е събрала невероятни пилоти: Стефан Петерханзел, Силир Депре, Карлос Сайнц и Себастиен Льоб. Льоб е единственият дебютант, другите трима имат общо 17 титли в „Дакар", но пък е с девет световни рали титли.

Армадата на Mini обаче е повече от впечатляваща - 14 заводски подготвени машини - версия 2014, 2015 и 2016 и добавяне на още една рали звезда към тима - Мико Хирвонен, един от малкото равностойни съперници на Льоб през годините.

На фона на тимовете на Mini и Peugeot, отборът на Toyota е повече от скромен, но Жинел де Вилерс продължава да преследва мечтата си да донесе първата победа на японците в „Дакар". Той вече е печелил това състезание, има опитът, скоростта и уменията, за да го направи. Ще му трябва малко късмет.

При мотоциклетистите „Дакар 2016" със сигурност ще има нов победител, след като Марк Кома сложи края на кариерата си и вече е спортен директор на състезанието.

След оттеглянето на Кома ще е интересно да видим кой ще поеме лидерската роля в КТМ - би трябвало това да е Тоби Прайс, но шансове за №1 имат и Жорди Виладомс, Давид Кастьо и Оливие Пен.

И докато се борят помежду си пилотите на КТМ ще трябва да се справят и неминуемата атака на звездите на Honda. През миналата година Кома се оказа единственият, който успя да победи преследвачите от Honda, а Паулу Гонсалвеш е повече от сериозен фаворит за победата, както естествено и съотборникът му Хоан Бареда. В Yamaha също се надяват на място в челото, като лидери тук са Елдер Родригеш и Франс Верховен. В сметките трябва да бъде включен и тимът на Husqvarna, за който кара чилиецът Пабло Куинтанила, който миналата година спечели един от най-трудните етапи като частен пилот на КТМ.

Що се отнася до битката при камионите, тук също ще е много интересно. След оттеглянето на Владимир Чагин и Фирдаус Кабиров, сега в руския тим има трима пилоти с по една победа: Едуард Николаев, Андрей Каргинов и Айрат Мардеев. Всеки един от тях иска да стане двукратен победител.

В опит да предотвратят 14-ата победа на руснаците, двамата най-бързи пилоти извън КАМАЗ - Жерар де Рой и Алеш Лопрайс се събраха в един отбор и ще се състезават с камиони Iveco. Към тях трябва да прибавим и Ханс Стейси, който сега ще стартира с MAN, след като миналата година завърши шести с Iveco, обяви, че слага край на кариерата си, но тестовете с MAN в Африка промениха мнението му.

Рали „Дакар 2016" стартира утре в Буенос Айрес, след което идва 11-километровия пробег до Росарио, там ще е и първата вечер в бивака и от 3 януари започват сериозните етапи. Маршрутът включва 13 специални етапа - 10 на територията на Аржентина и 3 в Боливия. Почивният ден е на 10 януари в Салта, където е и средата на състезанието. Общата дистанция на надпреварата е 9332 км, като 4701 от тях са състезателни.

Финалът е на 16 януари в Росарио, а организаторите прогнозираха, че тези, които ще стигнат до края няма да са много.

Oще: аржентина  боливия  буенос айрес  дакар  дакар 2016  мико хирвонен  насър ал-атия  рали дакар  росарио  себастиен льоб  сирил депре  стефан петерханзел  южна америка 


Още от Още спорт

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео