Nike направи от Леброн новия Майкъл Джордан | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Nike направи от Леброн новия Майкъл Джордан

Дидро
08.12.2015, 12:27 (обновена 10.12.2015, 11:31)

1 от 10 снимки Назад Напред

Леброн

Крал Джеймс се обвърза доживот с Nike. Сделката е за стотици милиони, а и двете страни могат да са доволни. Най-разпознаваемото лице извън футбола върви в крак с най-мощната компания в спорта.

Леброн Джеймс е новият Майкъл Джордан

Не като успехи на игрището на НБА, а като разпознаваемото маркетингово лице (а след време и глас) на компания номер едно в спорта - Nike.

В понеделник Леброн подписа доживотен договор с концерна, след като от 12 години е рекламно лице за баскетболна екипировка и аксесоари.

За този период фирмата е продала над 410 милиона чифта маратонки и спортни обувки от сериата с малката "Леброн Джеймс".

Новият контракт не засяга само баскетбола.

Според Bloomberg той ще е на стойност около 450 милиона долара само за времето, в което Крал Джеймс играе.

Очаква се това да са поне още 6-7 сезона, тъй като Леброн ще навърши 31 години след няколко дни.

При настоящо състояние около 500 милиона долара на мегазвездата, нищо чудно Джеймс да е милиардер още преди да окачи кецовете на пирона.

Какви са сходствата с Джордан?

Майкъл направи стотици милиони от мегасделките си с Nike, докато пълнеше кошовете на съперниците в НБА.

Но след като се отказа преподписа безсрочно за продължаване на сътрудничеството в марката Nike Jordan и от 2015-а официално е милиардер.

Маратонките и облеклата с неговия бранд се продават много по-добре днес, когато отдавна Въздушния е в костюм, а не по екип.

Според прогнозите в САЩ, след края на кариерата на Леброн, той ще стане лице и говорител на компанията.

Ще е промоутър на големи спортни събития, нищо чудно да е представител на компанията в НБА или някакъв пост, който да му дава право да е "на първа линия".

Това не е случаен избор.

Харизматичен и разпознаваем, асът вече участва в политически и социални кампании, събира по 20 000 на речите си в подкрепа на Барак Обама в предизборните битки на Щатите и други.

С две думи - не е само баскетболен идол.

Звездата на Кливланд продължава да е в топ 3 на най-добре продаваните маркетингово лица в спорта в момемта, като се бори за позиция там с Лео Меси, Кристиано Роналдо и Роджър Федерер.

Трима от четиримата са в прегръдките на Nike, като само Меси е при конкуренцията - Adidas.

Договорът на Леброн означава, че най-скъпите два контракта в историята на спортната реклама - на Кевин Дюрант (300 милиона за 10 години с Nike) и Рори Макилрой (240 милиона долара за 10 години със същата компания) отиват в историята.

Краля на баскетболното игрище е крал и на маркетинга.

И гони там човека, който е считан за №1 в отборните спортове (а може би и не само) в историята въобще.

Oще: nike  баскетбол  бизнес  доживотен договор  кливланд  леброн джеймс  майкъл джордан  мегазвезда  милиардер  нба  пари  реклама  рекорд  стратегия 


Още от Още спорт

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео