Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Red Bull: Стъпката към титлата

Марк Уебър и Себастиан Фетел са претенденти за титлата
Марк Уебър и Себастиан Фетел са претенденти за титлата

Red Bull пропусна първата седмица тестове през февруари, за да може екипът на Ейдриън Нюи да довърши напълно новия болид RB6. Тимът беше №1 във Формула 1 през втората половина на миналия сезон и се очаква Марк Уебър и Себастиан Фетел отново да са сред фаворитите още от първите стартове за 2010.

Много от другите тимове изкопираха формата на носа на колата на Red Bull от миналата година, но никой не се опита да повтори оформлението на задната част и решенията в областта на окачването, използвани в RB5. Нюи от своя страна продължава да развива идеите си, използвани в RB5, като е освободил повече пространство в задната част на болида за двойния дифузьор и естествено е удължил леко болида заради по-големия резервоар за гориво.

С новата кола Red Bull записаха по-малко от 5000 тестови километра, докато Ferrari вече имат на сметката на F10 над 7000 километра.

В последните състезания през миналата година Себастиан Фетел беше най-бързият пилот в колоната, но допуснатите по-рано грешки, както и проблемите с надеждността на болида го оставиха по-назад в класирането.

Съотборникът му Марк Уебър започна по-стабилно миналия сезон, но след това скоростта му не отговаряше на тази на германеца. Предстои решителен сезон за Марк, тъй като договорът му с тима е до края на 2010 година. Кандидат за мястото на австралиеца е световният шампион за 2007 година Кими Райконен, но засега преговорите с финландеца са още в начална фаза.

Сред силните страни на тима са липсата на промени при пилотите и потенциалът на новия болид RB6, който би трябвало да е бърз и стабилен, както на по-скоростните трасета, така и на по-бавните писти.

Red Bull се опита, но не успя да смени доставчика си на двигатели - от Renault да премине на Mercedes, но френските мотори са достатъчно силни и надеждни, за да осигурят нови победи на пилотите на Кристиан Хорнър. Все пак миналата година двамата спечелиха с тези двигатели шест състезания.

Все още обаче остава неизвестен прогреса на инженерите на Renault в областта на икономията на гориво в хода на състезанията, което може да се окаже добрата новина за тима.

 

Най-четените