Как гърдата на Джанет закърми YouTube | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Как гърдата на Джанет закърми YouTube

Sportcafe
25.10.2017, 09:08 (обновена 27.10.2017, 14:43)

1 от 7 снимки Назад Напред

джанет

"Nipplegate" косвено става причина за появата на YouTube.

Животът е кръговрат и често се връщаме на места, на които вече сме били, макар че вече нищо не е същото, както преди. През февруари 2018 г. Джъстин Тимбърлейк ще затвори 14-годишен знаменит цикъл не само на собствената си кариера и история, но и на електронните медии и интернет.

Случилото се на шоуто на полувремето на Super Bowl XVIII през 2004 г. завинаги ще се помни като един от най-грандиозните инциденти от създаването на телевизията.

Програмата е съвместен проект, който събира много от най-големите поп звезди от началото на новото хилядолетие, сред които Бритни Спиърс, Кид Рок, Нели, Пи Диди и, разбира се, Джъстин Тимбърлейк и Джанет Джексън.

Когато Тимбърлейк се приближава до сестрата на Майкъл Джексън в края на парчето си "Rock Your Body" и откъсва част от роклята й, светът на медиите се променя завинаги.

Непосредствено след "Nipplegate" (nipple - зърно от англ.) постъпват рекорден брой оплаквания за непристойност във FCC (Федералната комисия по комуникации на САЩ), а NFL, CBS и MTV (изпълнителен продуцент на шоуто) незабавно променят своите правила за работа с артистите по време на живи излъчвания.

След като над 140 милиона души виждат гърдата на Джанет в пряко предаване, шоуто е тема номер 1 не само в Щатите, а в световен мащаб в продължение на седмици.

Скандалът обаче има и положителни последици.

През 2004 г. все още няма друг начин да изгледаш нещо, което си пропуснал пряко в ефира, ако не го запишеш или не го хванеш на повторение. Макар и да не е първият, случаят на сцената с участието на Тимбърлейк и Джанет е христоматиен за силата на FOMO (fear of missing out - страх да не пропуснеш от англ.), която се превърна в крайъгълен камък на маркетинга днес.

"Nipplegate" предизвиква истински бум в продажбите на TiVo, но за мнозина дигиталните видео рекордери не са достатъчни.

И се ражда платформа, която всички ползваме ежедневно, но малцина знаят какво е било вдъхновението за нейната поява, въпреки че историята определено си заслужава.

Запален фен на американския футбол е притеснен, че е пропуснал събитието на годината. Името му е Джавед Карим и по това време работи за компанията PayPal.

Програмистът полага големи усилия, но не успява да намери онлайн видеоклип на инцидента. Така заедно с приятелите си Стив Чен и Чад Хърли започват работа върху код за сайт, в който хората да могат да качват свое собствено съдържание. Не след дълго уебсайтът за видеосподеляне е наречен YouTube.

Платформата се радва на небивал успех (отчасти и благодарение на хората, търсещи все още клипове с изпълнението на Джанет Джексън и Джъстин Тимбърлейк).

Само година по-късно Google оценява потенциала на сайта и го купува за над 1,5 милиарда долара. В допълнение към огромната сума тримата получават и акции.

Останалото е история.

14 години по-късно Тимбърлейк се завръща в шоуто на полувремето на Super Bowl през февруари 2018 г. Дали не ни очаква отново нещо революционно? Едва ли.

Но никога да не казваме никога. Защото кой е вярвал, че гърдата със звездичката ще закърми такъв гигант като YouTube?

Вижте в галерията.

Oще: mtv  super bowl  американски футбол  гърда  джанет джаксън  джанет джексън  джъстин тимбърлейк  скандал 


Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео