Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Фитипалди затъна в дългове, взимат му болидите

Пачките долари, отрупали болида на Фитипалди след победата му в "Инди 500" през 1989 вече са далечен спомен. През 1989 година за първи път в историята на състезанието победителят печели повече от 1 милион долара.
69-годишният бивш пилот е натрупал дългове в размер на 27 милиона долара
Фитипалди има две световни титли във Формула 1 с McLaren
Двама от най-силните пилоти във Формула 1 през 70-те години: Емо и Джеки Стюърт
През 1976 Емо печели едва три точки за семейния тим, управляван от брат му Уилсон
Фитипалди се е разделил с болида на брат му Уилсон от сезон 1975 във Формула 1
През 1976 Емо наследява състезателния номер на Уилсон във Формула 1

Легендарният бразилски пилот от Формула 1 Емерсон Фитипалди е затънал в дългове и се налага да се раздели с някои от болидите, с които е постигнал най-големите си успехи на пистата. Според медиите в Сао Пауло, 69-годишният Емо, който има две световни титли във Формула 1 през 1972 и 1974 година, е натрупал задължения в размер на 27 милиона долара.

Това е довело до изваждането на изпълнителен лист от съда, според който съдии-изпълнители са конфискували колекцията на Фитипалди от състезателни автомобили плюс трофеите и купите, които той е спечелил през дългата си и успешна кариера на автомобилен пилот.

Финансовите проблеми на Фитипалди са свързани с влошената икономическа обстановка в Бразилия, където управлението на Дилма Русеф затъва в корупционни скандали и стагнираща икономика. Голяма част от бизнес начинанията, в които Фитипалди беше инвестирал фалираха, включително и големите му плантации за портокали, които са погълнали най-много пари.

Според вестник O Estado de S.Paulo, Фитипалди се е разделил с болида си от IndyCar, с който спечели „500 мили на Индианаполис" през 1989 година, както автомобила от Формула 1 от 1975 година - Copersucar, създаден от тима на брата на Фитипалди - Уилсон, заради който той напуска McLaren в края на 1975 година. Интересното е, че с тази кола се е състезавал Уилсон, който след това става шеф на тима, когато Емерсон идва да кара под негово ръководство. Все още няма потвърждение за други шасита, които да са били прибрани заради дълговете на Емо.

Според много специалисти, точно болидът на Copersucar от 1975 година е „най-ценният експонат в историята на Бразилия във Формула 1", защото е доказателство, че страната може да осигури на световния шампионат нещо повече от талантливи пилоти.

„Автомобилите ще бъдат продадени на търг, за да се покрие поне част от задълженията на Фитипалди", допълва изданието.

Говорител на легендарния пилот обяви, че Емо е готов на преговори с кредиторите си, за да разсрочи част от плащанията, но вече ги е уверил, че всички ще си получат парите.

„Фитипалди вярва в доброто икономическо бъдеще на Бразилия, както и във финансовото здраве на своите компании, въпреки че част от тях пострадаха от финансовата, икономическата и политическа криза, в която се намира родината ни", допълни говорителят на пилота.

Фитипалди има 14 победи във Формула 1, където кара до 1980 година, след което се премести в IndyCar в Щатите.

 

Най-четените