Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Hermes: модната къща със синя кръв

Да чакаш чанта на Hermes 6 години - това е лукс.
Да чакаш чанта на Hermes 6 години - това е лукс.

Новият Samsung Galaxy Note8 е една от находките на годината. Той е бърз, красив, функционален и умен. И с него снимате като професионален фотограф. Неговият S Pen стилус ви позволява да пишете без мастило върху смартфона, за да могат най-важните ви бележки да бъдат винаги до вас – и то на един клик разстояние.

Няма да го наричаме “откритие”, защото всеки трябва да го “открие” сам, но ако веднъж го ползвате, трудно ще се разделите с него.

"Хроники на лукса" е поредица на Webcafe и Samsung Galaxy Note8 - защото този телефон е направен да разказва големи истории.

Заедно с премиум модела на Samsung ще опишем историята на лукса и ще ви срещнем с визиониерите, изградили най-успешните премиум марки. Хора с визия и поглед извън рамките и ограниченията.

Зад всяка успешна световна марка стои човек чиято мисъл излиза извън рамките и ограниченията. Визионер с воля да направи нещо голямо.

"Направи нещо голямо" е и слоганът на новия флагшип модел на Samsung, а срещата ни тази седмица в поредицата „Хроники на лукса“ e с марката на синята кръв и лукса. Запознайте се с Тиери Ермес - създател на Hermes.

Ако днес поръчате чанта от Hermes, ще я получите след 6 години. Толкова е дълъг списъкът с чакащите - най-дългият срок при поръчка на аксесоар.

The Birkin Bag (на името на Джейн Бъркин), The Kelly Bag (на името на Грейс Кели), ефирните копринени шалове, за всеки от които са необходими 300 копринени буби, вратовръзките и още стотици аксесоари, парфюми и дори мебели.

На всеки 20 секунди в света някой купува квадратен копринен шал Hermes, който е опакован по традиция в плоските оранжеви кутии и е омотан в оризова хартия. А когато я отворите, малкото парче с неописуемо висока цена изглежда сякаш е най-ефирната материя и само едно погрешно движение ще я унищожи.

Марката Hermes още от създаването си е предназначена за най-богатите. Като започнем от това, че ездата от много векове е занимание, което само аристокрацията може да си позволи.  Тиери Ермес знае това и през 1837 година отваря магазин в Париж за производството на оборудване за езда. Кой друг, ако не аристократите ще се закачи?

Скоро бизнесът му се разраства и през 1855 година мъжът печели награда на Световното изложение в Париж.

Синята кръв и луксът са навсякъде около Hermes.

Дори самата история на бранда насочва към затворен бизнес кръг, такъв, който се предава от поколение на поколение в продължение на повече от сто години. Добавете към това и самите стоки, качеството им и клиентите, и ще разберете защо това е една от най-луксозните марки.

През 1880 година Тиери Ермес оставя компанията на сина си - Шарл-Емил Ермес, който слага началото на производството, което днес представлява 33 процента от приходите на компанията – кожените чанти.

През първото десетилетие на ХХ век се появяват първите чанти и функцията им е да пренасят седлата на жокеите.

След пенсионирането си, Шарл-Емил оставя компанията на двамата си синове. Единият от тях, Емил-Морис Ермес е създател на първата кожена ръчна дамска чанта „Ермес“. През 1922 година неговата съпруга се оплаква, че в цял Париж не може да намери чанта, която да отговаря на вкуса й, затова, като всеки истински французин с отношение към жените (и с пари), той създава кожена чанта специално за нея.

Така, благодарение на каприза на една жена, днес компанията печели милиарди.

През този период Емил-Морис патентова ципът във Франция и го популяризира в екипите за голф и езда. В края на десетилетието първата колекция висша мода за жени, дело на дизайнерката Лола Прусак, е представена в Париж. Hermes вече е разпознаваем бранд с магазини извън Европа и влияние върху модния свят.

През 1937 година е създаден първият копринен шал Hermes - удоволствието, което носи едва 12% от приходите на компанията, но чието поддържане е въпрос на престиж и съхраняване на традициите.

Мадона, Никол Кидман, Ким Кардашиян, Джулиян Мур, Ел Макферсън са част от известната клиентела на бутиците Hermes. Две жени обаче оставят трайна следа върху историята (и приходите) на бранда. Първата е Грейс Кели, която през 1956 година е фотографирана от списание LIFE как носи популярната дамска чанта, създадена през 30-те, за да прикрие напредналата си бременност. Така се ражда The Kelly Bag – чантата, която и до днес не излиза от мода.

Втората е Джейн Бъркин. През 1984 г. тя случайно се среща с директора на Hermes по време на полет и споменава, че чантата й е прекалено малка и не може да побере всичко необходимо на една пътуваща жена. Така се ражда модният тренд, който и до днес се развива (и вече се носи и от мъже) - The Birkin Handbag.

Какво обаче е луксът в крайна сметка? Лукс е да отделяш 48 работни часа за направата само на една чанта. Лукс е да чакаш 6 години, след предварителна поръчка, за да получиш готовата чанта. Лукс, който може да си позволят и производителят, и купувачът. Да изпипваш нещата до най-малкия детайл за един единствен шал с размери 50х50 см. Лукс е в продължение на век и половина бизнесът да се предава от поколение на поколение. А продажбите да растат, докато мястото на марката на пазара не е бетонирано.

Днес компанията е водеща в производството на ръкавици за езда, колани, мъжко и женско спортно облекло, прет-а-порте, парфюми.

Това е и един от първите луксозни брандове, които създават свой онлайн магазин на фона на 240 бутици в цял свят. Творчески директор е Кристоф Люмер, а начело на компанията седи Аксел Дюмас.

Всички носим частица от чантите на „Ермес“. Вижте чантата си – със сигурност носи духът на Hermes или „Луи Вюитон“, пионерите в производството на чанти. Ако пък имате шал, наподобяващ коприна с карета или коне, бъдете сигурни, че сте носители на духа на „Ермес“.

 

Най-четените