Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Няма нищо по-хубаво от лошото време, когато си в новия Golf 7

Без забележки за новия стайлинг и функционалност на Golf 7. И с възхита за новия електрически Golf...

Вижте електрическия mk7 в галерията Снимка: Webcafe
Без забележки за новия стайлинг и функционалност на Golf 7. И с възхита за новия електрически Golf...

Вижте електрическия mk7 в галерията
В екстериора е-Golf е близнак на бензиновите и дизеловите си събратя, като и тук разликата е единствено в сините акценти при фаровете Снимка: Webcafe
В екстериора е-Golf е близнак на бензиновите и дизеловите си събратя, като и тук разликата е единствено в сините акценти при фаровете
До 300 км. пробег с едно зареждане - това се казва приказка! Снимка: Webcafe
До 300 км. пробег с едно зареждане - това се казва приказка!
20 минути на електростанция са достатъчни за 70 процента зареждане на батерията... Снимка: Webcafe
20 минути на електростанция са достатъчни за 70 процента зареждане на батерията...
Е-Golf може да си позволи да бъде бял, защото всичко, което може да го измърси идва отвън, но не и от него самия Снимка: Webcafe
Е-Golf може да си позволи да бъде бял, защото всичко, което може да го измърси идва отвън, но не и от него самия
Вероятно най-интересната част на електрическия Golf се намира под капака, където всичко е подредено по традиционния за модела начин. С тази разлика, че просто липсва двигателя и вместо него има голямо и празно място... Снимка: Webcafe
Вероятно най-интересната част на електрическия Golf се намира под капака, където всичко е подредено по традиционния за модела начин. С тази разлика, че просто липсва двигателя и вместо него има голямо и празно място...
Интериорът на новия електрически Golf 7 също е като този на дизеловия и бензиновия модел, като разликата е единствено в сините детайли по тапицерията и кормилото Снимка: Webcafe
Интериорът на новия електрически Golf 7 също е като този на дизеловия и бензиновия модел, като разликата е единствено в сините детайли по тапицерията и кормилото
Автоматичната кутия на електрическия Golf също е с дизайна на дизеловия и бензиновия модел Снимка: Webcafe
Автоматичната кутия на електрическия Golf също е с дизайна на дизеловия и бензиновия модел

Сред един особен вид маниаци е известна репликата: съществува автомобил, на който можеш да разчиташ повече, отколкото на себе си. Маниаците са известни като "голфъри", а aвтомобилът е, естествено - VW Golf.

Всъщност абсолютната надеждност на немския модел може да бъде потвърдена дори от не особено големите му фенове. Независимо за кой модел и от коя година и серия става въпрос, всичко е направено "много добре". Феновете ще възкликнат: "Всичко е перфектно!", скептиците ще възразят: "...Но не и великолепно", а най-умерените ще признаят: "Но никога не лошо"...

Точно по тази причина и тестът на новия стайлинг и функции на седма серия на Golf за 2017-а неминуемо представлява просто справка кое е действително перфектно, кое е великолепно и кое просто "става".

Мощността от 150 к.с. на двулитровия двигател на дизеловия Golf TDI BM задължително изисква тестване не само в градски, но и в извънградски условия. Пътят е добре познатият изход от София посока Перник и магистрала Струма, а крайната дестинация е "Гранд хотел Банско" в курортния град.

Снимка: Webcafe

Избраният маршрут, по който ще се движи новият дизелов модел, следва пътя на цяла колона тестови Golf-ове, които със сигурност заедно биха събрали очите на всички шофьори, ако... можеше да се случи. Защото всеки, който е карал Golf знае, че моделът просто сам те предизвиква да изпреварваш, да даваш газ "до дупка" и да задминаваш всички "баби" и "охлюви" по пътя. Съответно - събирането в колона на няколко Golf-а, е практически невъзможно.

Иначе сред възможностите за тестване този път са цели пет разновидности на новия Golf, сред които, освен двата дизелови, са един бензинов, един хибриден и един изцяло електрически модел. С подобен широк избор от предлагани двигатели и разновидности на един модел, Volkswagen към момента са абсолютни лидери на пазара.

Тестовият дизелов Golf е серия Highline и е в един доста ексцентричен цвят, наречен "куркума" (да не се бърка с оранжево или охра!).

Снимка: Webcafe

Външният вид на "седмицата" е един и същ, независимо дали става дума за електрически, хибриден, дизелов или бензинов вариант, като напълно в стила на традицията при тези автомобили, екстериорът е максимално опростен. Във всичко по външния вид се забелязва обмисленост и добре подчертана приемственост с предишните модели, а не революционни промени.

Но новият стайлинг на "седмицата" включва доста по-динамична и спортна извивка от досегашните модели. Предните фарове са изящно издължени, изгледът на радиаторната решетка и на броните също е нов. Сензорът за различните асистиращи системи (а те са доста) е внедрен в предната част на колата, близо до централно разположената емблема.

При шофиране в лошо време (каквото се оказва в деня на тест-драйва) е добре да се знае, че новият Golf може да се поръча с опционална система за измиване на предните фарове, което подпомага ясната видимост.

Снимка: Webcafe

Опционално новият модел се предлага и с адаптивни светлини, които също oпределено подпомагат видимостта.

А иначе стандартно "седмицата" е с вградени серийни халогенни предни фарове с дневни светлини, които са настроени по височината на автомобила, а дължината на светлинния сноп се регулира автоматично в зависимост от това колко човека се возите в колата и какво е натоварването.

На връщане от пътуването с дестинация Банско адаптивните светлини ще се окажат доста полезни при неочакваното влошаване на времето и при наличието на сериозна мъгла на Предела (няма нужда да се чудите къде е опцията за фаровете за мъгла на новия Golf - те са точно там, където и на предишните модели. Всъщност именно тази предвидимост отегчава някои шофьори, но пък е основата на сигурността и удобството с марка VW).

Снимка: Webcafe

Погледнат отзад, моделът също излъчва спортна елегантност, а акцентът при задните LED светлини и при динамичните мигачи, които опционално могат да мигат изразително с анимирана светлинна ивица, когато завивате - са допълнителни впечатляващи екстри.

Интериорът на новия Golf е много приятен и най-вече - просторен, като има достатъчно място за четирима и дори петима пътници. Всяка една от предните и задни седалки в линия Highline e снабдена със светлини за четене с LED технология, които могат да се използват индивидуално, без да пречат на шофьора.

Допълнително усещане за простор се създава от широката подвижна част на покрива.

В електрическия модел е-Golf навигацията на подвижния покрив става дори само с жестово управление, без докосване - в дизеловия модел обаче този "номер" нещо не се получава.

Действително жестовият контрол на инфотеймънта е голямото новаторство при новия mk7. И действително при eлектрическия Golf жестовата навигация е впечатляваща: тя позволява освен отварянето на подвижния покрив с жест, така и "сърфирането" по функциите за радио и навигация с леко махване пред инфотеймънт-дисплея. В дизеловия събрат на модела обаче жестовият контрол на радиото и навигацията сякаш не са в такава степен усъвършенствани. Но и, честно казано, на първо време те сякаш не са и кой знае колко необходими.

Снимка: Webcafe

Цветният тъчскрийн диспелей предлага достатъчно забавления, като чрез него можете да четете не само телефона, но и CD, SD карти с памет, USB-та.

Най-впечатляващи обаче са новите функции на дигиталния дисплей зад кормилото на новия Golf, чиято практичност вероятно би впечатлила всеки шофьор.

Освен традииционните индикатори като оборотомер, скоростомер и километраж, в пространството зад волана можете да визуализирате асиситиращите системи, сред които и навигационната карта (опция, налична при поръчка на инфотеймънт система Discover Media). Във всички случаи е страхотно удобство да можеш да следиш пътя на дисплея пред себе си, отколкото на навигацията между двете предни места.

Но всички тези екстри са нищо пред усещането, което дава управлението на новия mk7.

Дизеловите модели са обзаведени с така дефинираната от производителя "7-степенна скоростна кутия с автоматична трансмисия с два сухи съединителя". Преведено на нормален език това обозначава уникалното съжителство между удобството на автоматика и динамиката и адаптивността на механичната скоростна кутия.

Тоест - можете да усещате "детайла" при автоматичната смяна на скоростите.

За привикналите на "ръчка" понякога е истинско предизвикателство да забравят за 5 или 6-степенния скоростен лост, но тук автоматикът прекрасно имитира усещането за смяната на скоростите, което дори може да се "чуе". Всеки фен на дизеловите двигатели би оценил този звук, който обаче - съвсем разбираемо - в новия модел е неприлично тих.

Снимка: Webcafe

Първата почивка за дизеловия голф е на "Бриколаж"-а на Благоевград, зад който има станция за зареждане на електрически автомобили. В рамките на 20 минути цялата група "Голфове" изчаква да се зареди на около 70% батерията на електрическия им събрат, който е вероятно най-уникалния модел от всичките "седмици".

Привидно като всички останали "голфчета", това чудо с едно зареждане на батерията може да извърви до 300 км. А зареждането на "ток" все още е безплатно на електростанциите...

Снимка: Webcafe

След кратката пауза, всички автомобили (и всеки по-отделно) се насочват към село Ракитна, разположено в планинския район над Симитли. Там има волиера за бял лешояд - всъщност точно това е и мястото, където се събираха белите лешояди, които през април бяха отровени в Кресна.

Асфалтът до селото е доста разнебитен, но това не е особено голям проблем за Golf-a, който с лекота се плъзга по всякакви неравности - е, разбира се, ако не става дума за огромни дупки, каквито, за жалост също има.

Снимка: Webcafe

След напускането на населеното място обаче се стига до наистина черен път, който освен каменист, при лошото време е и доста разкалян. Сега вече се налага слизане от Golf-a - все пак моделът е пословично "нисък", а и, естествено, не е 4x4.

Въпреки надежността си, е по-добре тази спортно-елегантна "ърбън" кола да не бъде оставяна да катери чукарите, въпреки убедителното усещане, че Golf-ът може и да се измъчи, но няма да те остави.

След почивка във волиерата, колоната се насочва към следващата си спирка, а именно планиран обед в био-ресторанта на ферма "Моравско село" на 15 км от Банско в местността Предела. Достигнали тази точка (след известно кратко шофиране по отново не особено чудесен път), всички Golf-oве се събират на паркинга пред ресторанта, представлявайки съвсем не лоша гледка.

Снимка: Webcafe

В момента след пристигането към последната дестинация за деня - "Гранд Хотел Банско" - почти всички тестове на дизеловия модел вече са извършени.

Колата показа завидно ускорение (макар че, логично - в сравнение с ускорението на електрическия модел, това е нищо!) и изключителна стабилност на пътя и при завоите (включително при хладно и доста мокро време).

Снимка: Webcafe

Изкачванията и неравностите по българските пътища не са никакъв проблем за дизеловия модел, а мощността е завидна.

Плюс е и системата за активно управление на цилиндрите на двигателя АСТ, която се задейства на равни пътища. Тази система позволява изключването на два от четирите цилиндъра при движение, което рязко намалява разхода на гориво, без да се отразява на обичайния ход на двигателя. Че сте в този режим можете да забележите единствено по информацията на дисплея, където се изписва 2-Zylinder-Modus.

Снимка: Webcafe

А като казахме за пестенето на гориво - всъщност и по този показател VW Golf 7 се справя доста добре - средният разход при този тестови и все още необработен модел на предимно извънградско шофиране показва разход от около 6.6 л. на 100 км.

Доста "прилично", а вероятно даже и "отлично" представяне за всъщност този съвсем не толкова малък, но толкова динамичен и снабден с безкрайно много функции автомобил.

 

Най-четените