Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ник Удман - търсачът на адреналин зад GoPro

Ник Удман е на 41 години, а вече е милионер, благодарение на своето изобретение - камерите GoPro
Ник Удман е на 41 години, а вече е милионер, благодарение на своето изобретение - камерите GoPro

Най-новата вълна технологични милиардери от Силициевата долина представляват уникално и неконвенционално поколение от предприемачи - млади, амбициозни и превземащи света на високите технологии с щурм, благодарение на своята решителност, ненаситен глад за успех и напредничави лидерски похвати.

Сборникът "Една успешна идея е достатъчна" под редакцията на списание "Форбс" събира в себе си шестнайсет истории на безпрецедентен успех в света на технологичните иновации.

Една от безспорно най-интересните и динамични глави в него е посветена на портативните камери, които са любимите технологични джаджи на феновете на адреналина - GoPro и по-специално на техния ексцентричен създател.

Където и да отидете днес няма как да не се натъкнете рано или късно на GoPro - портативните, ултра леки камери, които можете да закрепите буквално навсякъде и да снимате с тях при най-екстремните условия.

Използват ги всички - от професионални спортисти, през холивудски знаменитости, до обикновени любители на адреналина.

През октомври 2012-та, когато австрийският парашутист Феликс Баумгартнер скача от почти 39 км, пет малки камери GoPro, прикрепени към костюма му, запечатват всяка секунда от невероятното му постижение:

Но кой стои зад това удивително изобретение?

Името му е Ник Удман и той е само на 41 години, а вече е милиардер.

Към днешна дата състоянието му възлиза на 2.6 милиарда долара и продажбите на камерите GoPro продължават да се увеличават с всяка изминала година.

Израствайки в проспериращия град Атертън, част от Силициевата долина (баща му е инвестиционен посредник), Ник според думите на учителите бил "невероятно самоуверено" момче, което не се страхувало да предизвиква когото и да било.

Той наблягал повече на спортовете, отколкото на книгите и скоро се превърнал в запален сърфист и любител на всякакви екстремни спортове.

Имайки желание да записва подвизите си с камера, Удман установил, че на пазара не се предлага достатъчно лека и водоустойчива камера, която да може лесно да бъде закрепяна за китката или за самия сърф докато човек се носи на върха на вълните.

Камера GoPro, модел Hero 5

През 2002-ра, след известно обмисляне и проучване на възможностите, той бил готов да стартира собствен бизнес с портативни камери, работещи при разнообразни екстремни условия.

GoPro реализирала 350 000 долара печалба само от продажби през своята първа година на пазара.

Самият Удман изпълнявал ролята на всички звена в работния процес едновременно - продуктов инженер, директор изследвания и развитие, търговец и опаковчик.

За разлика от повечето други стартиращи бизнеси, той се стараел да избегне привличането на външни инвеститори и задвижил фирмата си само благодарение на собствените си средства и с финансовата подкрепа на родителите си.

От тогава до днес камерите GoPro стават все по-съвършени и предлагат все повече екстри - като вграден WiFi, възможност за дистанционно управление и запис върху микро SD карта, а цената им варира между 200 и 400 долара за брой.

Приятелското отношение на социалните медии определено обяснява как GoPro успява да се преврне от нишов продукт в истински хит.

В ръцете на правилните спортисти, кадрите, заснети от първо лице, са изключителен инструмент за моментална онлайн популярност.

За активните през уикенда хора това е най-лесният начин да получат своите три минути слава.


Камера GoPro, закрепена на дрон

Въпреки че самият Удман няма акаунт в Twitter и не е активен във Facebook, той всяка година харчи милиони, за да е сигурен, че марката GoPro има достатъчно онлайн присъствие.

Фактът че всяка минута в YouTube се качва поне по едно видео, заснето с камерите на GoPro, говори сам за себе си.

Всъщност Ник Удман споделя, че много често вдъхновението за усъвършенстването на моделите на компанията идва именно от изобретателността на потребителите. И това е една от най-привлекателните черти на марката - всеки би могъл да се превърне в нейно рекламно лице, споделяйки своите адреналинови постижения и уникални преживявания.

Ник Удман със своя сърф, оборудван с камера GoPro

Самият Удман дава прекрасен пример в това отношение, носейки камера на гърдите си по време на ражданията и на тримата си сина.

Нужни ли са ви още причини да излезете навън и да започнете да снимате?

 

Най-четените