Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

7 въпроса към Маги Халваджиян

Когато излезе първата "седмица", старите фенове на марката подскочиха и казаха, че дизайнът й няма нищо общо с BMW. А когато традиционалистите скочат на нещо, разбирам, че това е моето нещо. Тогава (през 2000г.) си взех първата "седмица" и до ден днешен държа на този модел.  Защо BMW 7-ма серия ли? Заради двигателя.
Заради размера. Обичам лимузини, а седма серия съчетава лукса на лимузината с една чудесна пъргавост.
Това е най-голямата серия на BMW. Може би, ако направят някоя „десетка", ще предпочета нея, но засега - твърдо 7. Снимка: Мирослава Дермеджиева, Webcafe
Когато излезе първата "седмица", старите фенове на марката подскочиха и казаха, че дизайнът й няма нищо общо с BMW. А когато традиционалистите скочат на нещо, разбирам, че това е моето нещо. Тогава (през 2000г.) си взех първата "седмица" и до ден днешен държа на този модел.
Защо BMW 7-ма серия ли? Заради двигателя. Заради размера. Обичам лимузини, а седма серия съчетава лукса на лимузината с една чудесна пъргавост. Това е най-голямата серия на BMW. Може би, ако направят някоя „десетка", ще предпочета нея, но засега - твърдо 7.
Всички пътища би трябвало да водят към мечтите Снимка: Мирослава Дермеджиева, Webcafe
Всички пътища би трябвало да водят към мечтите
Нищо не е задължително в тоя живот Снимка: Мирослава Дермеджиева, Webcafe
Нищо не е задължително в тоя живот
При италианците 1+1 понякога може да прави 3 и половина Снимка: Мирослава Дермеджиева, Webcafe
При италианците 1+1 понякога може да прави 3 и половина
Седалките носят инициалите на Магърдич Снимка: Мирослава Дермеджиева, Webcafe
Седалките носят инициалите на Магърдич
Ако от BMW изкарат някоя десетка, може би ще си взема нея Снимка: Мирослава Дермеджиева, Webcafe
Ако от BMW изкарат някоя десетка, може би ще си взема нея

Това, което може би сте чували за Магърдич Халваджиян е, че е учил цирково майсторство, че е един от собствениците на „Global group", че е сред най-успешните продуценти в България, че има заснети над 450 клипа и че е мозъкът, който стои зад някои от най-рейтинговите предавания, които сме виждали на телевизионния екран през последните години: „Х factor", "Пееш или лъжеш", „Море от любов", „Имаш поща", „Star Academy", „Сладко отмъщение", „Пълна промяна", „Ясновидци", „България търси талант", „Пълна лудница", „Като две капки вода", „Големите надежди", и пр.

Ако го видите на живо, ще допълните картината в главата си: естествен, земен, с дънки, слънчеви очила и пура - излъчващ здравото самочувствие на хората, които нямат необходимост да демонстрират успеха си, защото той така или иначе си е интегриран в тях и им стои като ушита по мярка ръкавица.

Халваджиян е от онези болезнено откровени професионалисти, които издигат своя империя от кота нула и моделират средата, в която живеят, докато шофират бавно по пътя на мечтите си. Магърдич работи „променяне на българската телевизия", а като хоби чупи статуквото.

Как го постига ще се опитаме да разберем в следващите редове.

1. Гледате ли телевизия, или само я правите?

Гледам много телевизия. Не можеш да правиш каквото и да било, без да го познаваш изцяло. Историята е доказала, че добрите професионалисти трябва да познават не само А и Б на сферата, в която работят, а целите й основи. Иначе просто не става.

2. С хумор ли ще борим лошите?

Хуморът е много сериозно оръжие. Иронията, особено острата сатира, е помагала на човечеството да оцелее в най-тъмните времена. Естествено, лошите не може да се борят само с това, необходими са и други неща, но хуморът остава едно от най-силните оръжия.

Ние си позволяваме да го използваме, но бих казал, че не сме достатъчно остри. Ако погледате американска или дори английска телевизия, ще видите за каква сатира става въпрос. Там хората са крайни, защото понякога, за да имаш ответна реакция, за да разберат хората, които те гледат какво искаш да кажеш, трябва да влезеш в крайности.

Дори и в сатирата обаче е необходима някаква граница, за да останем в полето на интелигентната сатира. В България много често тя се извращава и става просташка сатира, тъй като всички си знаем, че голяма част от нас са простаци. Много интелигентни хора поставят английския хумор на изключително високо ниво, докато у нас той е символ на нещо странно и неразбираемо. Колко хора в България познават творчеството на Монти Пайтън, които са събитие за света? Уверявам ви, че не са много.

3. Защо BMW серия 7?

Когато излезе първата седмица, старите фенове на марката подскочиха и казаха, че дизайнът й няма нищо общо с BMW. А когато традиционалистите скочат на нещо, разбирам, че това е моето нещо. Тогава (през 2000 г.) си взех първата седмица и до ден днешен държа на този модел. Защо BMW серия 7? Заради двигателя.

Заради размера. Обичам лимузини, а седма серия съчетава лукса на лимузината с една чудесна пъргавост.
Това е най-голямата серия на BMW. Може би, ако направят някоя „десетка", ще предпочета нея, но засега - твърдо 7.

Интериорът на това BMW е изцяло персонифициран според желанията на Маги. Инициалите му са бродирани на седалките, срещаме ги на праговете, както и на таблото на колата и до въздуховодите.

4. Колко коня стигат?

Не съм фен на бързото каране, искам да имам много коне и колата ми да е мощна, защото това може да те спаси в критични ситуации. Многото коне са сигурност. Но най-голямото удоволствие е да видя мощна кола, която се движи бавно.

Демонстрациите с въртене на гуми и каране с 250км/ч не са ми присъщи. BMW серия 7 може да се кара и с 40км/ч, но знаеш какво се крие под капака - велик кеф.

5. Какво има в багажника ви?

Никога нищо. Имам комплекс, свързан с багажниците, тъй като този в колата на жена ми е пълен с всякакви неща, присъщи на един подвижен офис. Та обичам поне от време на време да виждам празен багажник. Но да знам, че ако се наложи, мога да побера в него всичко.

6. Всички пътища водят към... Къде искате да стигнете през 2017г?

Би трябвало да водят към мечтите. А колкото по-големи са мечтите, толкова по-голяма е вероятността да ги достигнеш. Ниската летва е гаранция за нисък резултат. Затова трябва да внимаваме с пътищата. Като хванеш грешния влак, после всички гари са грешни. И колкото и българите да сме свикнали вечно да обвиняваме някой друг за всичко, което ни се или не ни се случва, изборът винаги е наш.

За 2017, целта ни е много ясна - международните пазари. Тук отдавна ни е тясно и целите ни са навън. Миналата година заснехме три филма в чужбина, тази година правим планове за още. В момента успешно продаваме наша продукция в Берлин, докъде ще стигнем - ще видим. Нищо не е задължително в тоя живот.

7. Ако трябва да избирате - германската прецизност или италианското Dolce far Niente?

Жестоко уважавам немците заради дисциплината, но също толкова уважавам италианците заради фантазията. Този свят не може да съществува без фантазия, само като математически цифри. При немците 1+1 прави 2. При италианците 1+1 понякога може да прави и 3 и половина и това е страхотно.

Съчетанието между полет на фантазията и стриктна дисциплина е почти невъзможно, но е нужно да се търси този баланс. За да си успешен, трябва да освободиш главата си и да дадеш воля на фантазията си, но е необходима и желязна дисциплина, която да ти позволи да вкараш тази фантазия в реалността.

Вече има редица много сериозни немски коли, чиито дизайнери са италианци - ето там е балансът.

 

Най-четените