В гардероба на Свилен от "Остава" | webcafe.bg
Webcafe

В гардероба на Свилен от "Остава"

Сибина Григорова
09.12.2016, 11:54 (обновена 27.12.2017, 21:11)
Свилен Ноев

Снимка: © Мирослава Дермеджиева, Webcafe

Чист urban стил с MARC O`POLО

След 24 години на сцената "Остава" си остават (как звучи само!)  една от най-смислените български банди. Те са неизменна част от историята и настоящето на българската алтернативна музика,  съчетали най-доброто от бритпопа, инди рока и ню уейва.

Влизаме в гардероба на вокала на групата Свилен Ноев, за да видим какво носят музикантите.

"Спомням си едно интервю в телевизия ММ, бях заедно с Ваня Щерева и тя ми каза: „Защо си я облякъл тази жилетка? Приличаш на някакъв дядо!" А аз си ходех така облечен, това бяха дрехите, които имах. После години по-късно, когато брит-модата се масовизира, тя ми каза, че явно сме били едни от първите, които са се обличали така в България, преди да бъде модерно", казва Свилен.

Както стана ясно, Свилен обича жилетките. Той носи плетена жилетка MARC O'POLО от чист памук с меланж ефект, тип сако - с малки ревери и външни джобове. Цена 359, 95 лв.

Карирана риза от мек памук с маншет с две копчета. Цена: 159, 95 лв.

"Когато пътувам и имам концерти, съсипвам дрехите, затова предпочитам да имам удобни и качествени такива. Не обичам да си хвърлям парите за неща, които се късат след 5 пранета."

На 8-ми декември "Остава" напълниха Sofia Live Club, а седмица по-рано направиха европейско турне.

Дънки от висококачествен памук, класически модел с 5 джоба, винтидж ефект и леко стесняване от коляното надолу. Цена: 259, 95 лв.

Обувки "Челси" от телешка кожа с двуцветна подметка и велурен кант. Цена: 319, 95 лв.

Свилен Ноев и съпругата му - журналистката Невена Спасова. Като всяка съпруга Невена има известна заслуга за стила на мъжа си.

Сигурно не сте се замисляли, но музиканите не са като останалите хора - техните дрехи не трябва просто да са удобни, а много удобни.

"Как си избира Свилен дрехите ли? Много е смешно - кляка по 10-20 пъти, за да види удобни ли са му панталоните, скача, за да усети обувки, ръкомаха и се протяга, за да не се окаже, че ризата му е тясна. Аз му казвам, че никой не прави така, а той ми казва: аз правя - на сцената", казва Невена.

Свилен е облечен с палто от висококачествена вълна, с махаща се жилетка отвътре, висока яка и вертикални джобове.

Трудно може да намери по-подходящ марка дрехи за един човек с бунтарски дух от MARC O'POLО.

Историята на бранда е много интересна. През 1967г. в Стокхолм трима приятели тръгват срещу течението от синтетични дрехи по онова време и правят риза на кръпки от индийски памук.

Годината е същата, в която Pink Floyd изнасят концерт в The Golden Circle в Стокхолм, а един швед прави запис на тяхното изпълнение, което става единственият професионален запис на групата от тази година.

Джордж Харисън също гледа към Индия и учи Битълсите на йога, а Америка, залята от хипи емоции, преживява Лятото на голямата любов.

Първата рекламна кампания на тримата приятели (двама шведи и един американец, любител на развлеченията) има за основен мотив ягода и логото на Marc O'Polo. Тя е революционна за епохата - дотогава модата се е рекламирала само с дрехи - и привлича международно внимание. Нищо не е случайно - светът слуша Strawberry Fields Forever. Хипи културата е във въздуха и кара хората да се обърнат към природата и природата си.

Името на марката от 67-ма е игра на думи от венецианския мореплавател Марко Поло и начина на изписване на името на американеца - един от тримата основатели на фирмата - Jerry O' Sheets. Така се ражда Marc O'Polo.

Едва през 1972 година обаче трудът на тримата приятели постига първия си голям успех - той идва с т-шъртите с принтирано лого и изчистените унисекс суитшърти. Продадени са над 1 млн. бройки, а суитшъртът, върху който има единствено лого, си остава бестселър и до днес.

Следват години на възход - шведското хипи пораства до немски моден бранд.

30 години по-късно главната квартира на компанията е в Мюнхен, Jerry O' Sheets вече е продал дяловете си и се мести в Куба, където прекарва по-голямата част времето си в медитация.

Въпреки че собствеността на компанията се сменя, концепцията й до ден днешен изглежда все така проста на пръв поглед, както през 1967 г.:

използвай естествени материи,

бъди достъпен и

дай на хората свободата да бъдат себе си.

В Marc O'Polo има нещо бохемско, нещо едновременно консервативно и модерно.

Колекциите на Marc O'Polo ще намерите в магазините на марката в мол "Сердика"  и The Mall.

Oще: marcopolo  marc o`polo  the mall  био памук  мода  невена спасова  обувки  остава  палто  свилен ноев  сердика  фотосесия 


Още от Ad блок

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.