Webcafe

Иновативно решение с доказано качество

Драгомир СимеоновДраго Симеонов
11.03.2018, 10:55 (обновена 15.03.2018, 19:10)
Рекламата на Инерком

Снимка: © Инерком България

Мъничко, червеничко, обществено мнение от път отбива

Я да ви проверя креативното мислене с една гатанка. Мъничко червеничко, и царя от пътя отбива. Що е то? Не, не е ягодка, дръжте се като големи де!

Не е и Станишев във втория кабинет на Сакскобургготски, макар че заслужавате поздравления, ако това е вашият отговор. Опитайте още веднъж.

Кой днес е царят? Точно така – общественото мнение. Всички сме негови скромни слуги. Кое тогава е мъничкото червеничко, което има за цел да смени посоката му?

Ами разбира се, че логото на Инерком в рекламите, с които Гинка Върбакова слага началото на красивото си приятелство с медиите. Правилен шестоъгълник в цвят "горски плод" и бяла буква N вътре (не питайте коя точно дума от Innovative Energy Company символизира, не бъдете чак такива буквалисти).

Слоганът е: "Иновативни решения с доказано качество". Не можем да отречем, бая иновативен подход имаше в решението на бизнесдамата да придобие ЧЕЗ, качеството обаче тепърва трябва да се доказва, да му се не види.

Като жена с 300 000 000 скътани кинти и най-малко една неподходяща за екран резедава жилетчица, г-жа Върбакова изглежда твърде зелена все още в шубрака на PR-а. Няма лошо, но за съжаление ще й се наложи да ни се хареса повече от първоначалния й опит.

Ние отдавна сме свикнали, че опаковката прави стоката, още от времето, когато Бойко Борисов ни предупреди, че политиката е "лайно в целофан". Оттогава доста неща се промениха относно прозрачността на опаковъчните материали на властта. Днес всичко е завито в сукно от национален интерес.

Гинка ще трябва да се учи в движение не само в областта на голямата енергетика, но и на собственото си рекламиране. Иновативните й решения към този момент са само с доказаното качество на съдържанието на целофана.

Но за какво сме хора, ако не да си помагаме?! Не един и двама рекламисти точат зъби да превърнат тази кокошка в жар-птица. Знайни и незнайни копи-пейст райтъри в момента обмислят ключови послания и скоро ще сме свидетели на далеч по-иновативни решения за доказване. Ако не на качество, то поне на количество.

Ето защо ние тук сме готови да предложим  няколко PR-мострички, напълно безплатно. Пък ако ни ги приспаднете от сметката за тока – няма да възразим, наши хора сме все пак.

Първо: червеното не е най-удачният цвят за лого. Топъл цвят е, като загрят реотан, но това носи алюзии с цената. Пък и червените не са луди по присъствието ви, не е ясно от какво ревнуват. Не бих препоръчал синьото (логото на ГЕРБ е в перфектния нюанс, апропо), не за друго - бие на очи.

А и вече е налице обещана намеса на държавата, така че трябва нещо по-патриотично. Зеленото е най-добрият вариант. Хем зелено и енергия си пасват, без задължително да са в пряка връзка, хем издава политическа независимост, дори незрялост.

Второ: N като символ на компания с название Инерком създава усещане за скрит смисъл. Сякаш нещо друго стои зад името. Нали не искаме да се поддържа това схващане? Ето защо да сменим N-то с огледалното И. На практика пак е същото, но е българско, разбираемо и се връзва с фирмата ви. Пък на г-н N кажете, че това е в негов интерес.

Трето: слоганът ви е под всякаква критика. "Иновативни решения с доказано качество" е хвалипръцковщина, която може да се залепи на всичко – от машини за косене на трева, през дамски превръзки до правителствени неприемания на оставки.

Къде ви е корпоративната идентичност? Нали сте иновативна компания?! Какво ще кажете за изречението "Ние вече сме хората с контактите". Усещате ли двуфазното значение?

И последен съвет, че вече станаха твърде скъпи, пък вие тепърва ще връщате заеми на някого.

Говорете с когото трябва и направете една лотарийна игра – талонче за търкане към всяка сметка. Не че ще се печели много, но да подържат пенсионерите още малко стотинките си в ръка на раздяла.

Нещо позитивно за финал, твърде много критика стоварихме. Г-жа Върбакова е много елегантна, но за да се хареса на левицата е добре да се появи поне с една зелена рокля с дантела, което, както се разбрахме, ще е в тон с корпоративната идентичност и прочее конотации.

А и зеленото отбива царя от пътя сравнително по-малко.

Oще: гинка  гинка върбакова  инерком  лого  логото на инерком  реклама на инерком  чез 


Още от Кофеин

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 05.02.2018, 18:01

2 To | 12.03.201802:43

Отдавна не бях чела по-забавна статия.
Браво на Кофеина!
И бих добавила в кон-оппаа , В контекста на казаното:

Внимавайте, когато си слагате пръстите в кон-акта :-“

Плези се
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 26.12.2010, 14:38

1 niemen | 11.03.201811:32

"Иновативно решение с доказано качество" е оксиморон."Иновативно" предполага нещо ново, нещо нетрадиционно, някакъв скок. "Доказаното качество" говори за рутина, за нещо изпитано във времето, за нещо от старата школа. Слоганът, както и графичният знак, са боклук. Новата ера в електроразпределението не започва добре.
   

оценка

+2 -0