Защо велоалеята на "Раковски" е недомислена? | webcafe.bg
Webcafe

Защо велоалеята на "Раковски" е недомислена?

webcafeМария Панайотова
24.10.2017, 17:55 (обновена 28.10.2017, 17:33)
велоалеята на "раковски"

Снимка: © Grajdanite.bg

Един логичен въпрос е защо алеята се прави преди зимата, когато велосипедът не е предпочитаното превозно средство. Въобще не питаме как снегорините ще чистят велоалеите и дали цялата киша, луга и кал няма да се озоват върху тях.

За една нощ София стана зелена столица. Не вярвате? Не, няма нови стимули за електромобили, нито годишните технически прегледи са станали по-малко фиктивни. Просто на бул. "Г. С. Раковски" се появи велоалея.

Първо, постранството за велосипеди бе оградено с двойна жълта непресечена линия, а после изникнаха и гумени ограничители. И всичко ей така - на принципа "решили сме, направили сме го".

В резултат - от двулентовия път на булеварда остана само едната лента. И за градския транспорт, и за линейките, и за автомобилите, и за боклучийските камиони.

На кръстовището на улица "Гурко" велоалеята дори се засича с десния завой за автомобилите, но да не придиряме толкова. Все пак чисто новата велоалея на "Дондуков" е върху паветата, така че да се радваме на асфалта - можеха да сложат жълтите ленти върху плочките на тротоара.

Един логичен въпрос е защо алеята се прави преди зимата, когато велосипедът не е предпочитаното превозно средство. Въобще не питаме как снегорините ще чистят велоалеите и дали цялата киша, луга и кал няма да се озоват върху тях.

Ако от Столична община са искали да инициират война между велосипедисти, шофьори и пешеходци - успели са.

Въпросът е принципен - правим велоалеи просто за да ги има и да не се изложим пред чужденците по време на Европейското председателство, (велоалеята по "Раковски" свързва Представителството на ЕК с НДК и Жълтите павета), или наистина ни пука за доброто всички граждани?

Защото да намацаш асфалта с боя - не е организация на трафика.

В София живеят и работят близо два милиона души. Задача на общината е да направи града уютно и удобно за живеене място за всички.

Да има велоалеи в град като София е напълно разумна идея - това ще мотивира повече хора да идват с колело на работа и ще облекчи трафика в центъра, който и без това е затлачен. Това е вярно - стига обаче алеите да не започват от нищото и все пак да водят до някъде - например, до училища или университети.

Добре би било да има и тротоари за пешеходците, а автобусите и метрото да са достъпни за колички, били те детски или инвалидни. Още по-добре би било да се налагат задължителните глоби на неправилно паркиралите коли и на тарикатите, които спират "само за две минутки" на аварийки.

При всички случаи, най-добре би било градоустройството да не се планира "по случай случая" - председателства, предизборни кампании, и други тържествени явления.

По принцип не е много трудна работа, но със сигурно не се прави с настройката "събудихме се днес и решихме".

За добро или лошо, за пореден път установяваме, че София не е Берлин, и като манталитет на гражданите си, и като управленски решения. Пресният случай с поставените накриво колчета в подлеза на НДК и провалът "Дондуков" го потвърждават, но и не всички разлики са в наша вреда. Просто всеки е с особеностите си, и затова трябва да се търсят решения, които отговарят на местни проблеми, а не да се копират практики от други вселени.

Иначе ще си останем само с титлата "европейска столица" и ще чакаме дъждът да отмие боята, а някой да премести колчетата.

Oще: бул. раковски  велоалея  велосипедисти  градски транспорт  двулентов път  представителство на европейската комисия  раковски  спешна помощ 


Още от Да го web@...

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 22.11.2017, 19:38

8 koz | 22.11.201719:40

Преградките на велоалеята по Раковска са монтирани наобратно. Светлоотразителите би трябвало да са от вътрешната страна на улицата, така че
да се осветяват от фаровете на колите, сътветно шофьорите да виждат по-добре къде е демаркационната линия, която не трябва да пресичат.
Това става ясно и от факта, че (месец и половина по-късно) същите са монтирани както трябва на бул. Дондуков.
Кой ще отговаря за това?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.12.2013, 03:52

7 ivod | 26.10.201711:51

Ние си прафа popleta - суфету ие най-гуемуту сиелу у сфету . Ба м'аа му 5 минути разходка и чух достатъчно за писането . Аф турчету суфиету ф рабутну ние минаа 3 милиуну .... а паре си трееа . Жъ мини сидмизъ жъ я мааанат щу'т тъй са казааале пребивавашити - но парите прибрани ( драма няма ) .
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 00:11

6 dedogo6 | 25.10.201711:06

Онзи ден минах пеша по Раковски.Не бях минавал от доста време, и като видях какво са сътворили умните кратуни от общината, се зачудих кой колко комисионна е взел за тая простотия.Тролеите и без това трудно се придвижваха и завиваха малко след площад Славейков, а сега не знам как ще става това.Остатъците от пътното платно след "велоалеите" е колкото да се разминат две коли на една боя разстояние.Да не говоря какви задръствания са взели да стават, което не беше така.
Тя тая работа с велоалеите се прави с акъл, другари общинари.И с пари, ама не само да ги усвоите.Ще ви гледам сеира, като пуснете Дондуков с 10101110101 месеца закъснение.И с тотално некадърен ремонт за няма и 8 милиона лева.От средата на юни месец сте спрели трамваите по Дондуков, и не сте осигурили паралелен транспорт на ползващите ги.Рейса 20ТМ върви по маршрут, който няма нищо общо с маршрута на 20,22 и 23.Ма то и за това трява акъл.
Що се отнася до велосипедистите, от както има велоалеи, и те пресичат пешеходни пътеки, въобще не спират (щеше да ме отнесе един).В квартал "Иван Вазов" по тротоара, успореден на бул. "Гоце Делчев" 2/3 са велоалея.Ами пешеходците?М?Ами майките с колички?И там велосипедистите вече се чувстват в правото си да ви сгазят, само защото сте се опитали да се разминете с други пвшеходци, и сте навлезли в "неприкосновената" им зона... , за което получавате псувня, или (много рядко!!!) чувате сигнал от велосипедиста, че идва.Нямам идея колко е задължително да има звънец всеки велосипед, ама тия дето са правили велоалеите, да се опитат да мислят за по-натам.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 02.10.2012, 11:42

5 скучко | 25.10.201709:31

"Защо велоалеята на "Раковски" е недомислена?"
Ми защо, ми защото требва "едни пари" да се усвояват!
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 13.06.2017, 21:06

4 BlackMark Dark.1731279747171190 | 25.10.201709:21

Един (по-скоро няколко) велоснегорина ще решат проблема. Само остава да намерите кой да върти педалите...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 12.09.2013, 21:47

3 stm | 25.10.201709:12

Ха ха, в Пловдив 50% от т.н. велоалеи са такива. Половината ни булеварди от 3 ленти станаха по 2 а от 2 станаха с по една. Разбира се тук нещата се направиха малко по скъпо, с червен асфалт. На всякъде десния завой е вече руска рулетка, защото няма никаква видимост към велоалеята и тъй като никой колоездач не спира на кръстовищата, има непрекъснато ПТП на тези места.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 18:49

2 conscience | 25.10.201707:52

Много е логичен въпросът защо преди зимата. Просто трябваше да проточат ремонта на булеварда до пролетта. А как се чистят...има едни специални машини. Защо ли загубих две минути с тая глупост е най важният въпрос.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 17.06.2013, 18:16

1 popleta | 24.10.201721:01

София е град на селяните.селяни живеят в кварталите.Селяни са в общината.Цялата работа е тъпа селска работа.
   

оценка

+5 -0