Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Цената на фестивалната култура

Никой не може да ме убеди, че в четвъртък г-н Петров нямаше идея защо и как Slipknot изведнъж се оказаха в Берлин на 21.06
Никой не може да ме убеди, че в четвъртък г-н Петров нямаше идея защо и как Slipknot изведнъж се оказаха в Берлин на 21.06

Тазгодишното издание на фестивала Sonisphere в София е отменено, съобщиха днес организаторите "Болкън ентъртейнмънт" във Facebook. В изявлението им се казва, че отмяната е по независещи от организаторите причини. Webcafe.bg публикува пророческия материал на Стефан Йорданов, пуснат на блога му два дни преди съобщението за провала на феста...

Всеки, който е платил за тазгодишния Sonisphere, я знае (цената на фестивалната култура - бел.р.). В моето семейство сме с 300 лева по-културни. А, да - и културата на един приятел е вкъщи, така че направи ги 450 лева.

Седя си с цялата тази фестивална култура пред клавиатурата и си спомням как преди месеци промоутърите от БЕК промотираха фестивалната култура сред фестивално неграмотните българи. Е, сега сме по-грамотни, мисля... Изкарахме един семестър, че и сесия ни предстои. Чудото на платеното образование, ако мога така да се изразя.

И сега, 9 дни преди т. нар. фестивал с пет групи на националния хиподрум в Банкя в рамките на един ден, провеждането му виси като огромна въпросителна над всички нас, фестивално ограмотените. Ограмотихме се дотолкова, че успяхме да разберем преди самия организатор как една от бандите ще свири в Берлин на нашата дата, а друга - въобще е премахнала въпросната дата от тур графика си.

Всички знаем, че Sonisphere е франчайз, т.е. БЕК трябва да се съобразяват с някои важни неща, които схемата Sonisphere изисква навсякъде, където се провежда този фестивал. В този смисъл дори можем да простим някои неща, но други, ще ме извинявате, са толкова български, че някак без да искам се сещам за някои велики традиции в тази страна - като това кенефите да миришат на хлор и в тях никога да няма тоалетна хартия, човекът да се смята за тор и никой никога за нищо да не е виновен.

Сега по-конкретно по въпроса. Никой не може да ме убеди, че в четвъртък г-н Петров нямаше идея защо и как Slipknot изведнъж се оказаха в Берлин на 21.06. Щял да провери. Колко отнема проверката? Два дни?  Четири? С пощенски гълъби ли проверяват?

Отпадналата българска дата в официалния сайт на Alice Cooper също беше непознат за него факт. Изобщо тоя човек нищо не знаеше. Може би работи на три места и понякога му се губят цели парчета важна информация? Най-интересното е, че му трябват 5 дни да разбере, защото "най-късно във вторник" в България обикновено означава във вторник.

През това време ние, фестивално ограмотените, чакаме с инвестираните си във фестивална култура пари, за да научим на следващия ден новината, че другият фестивал на БЕК - Sofia Rocks, се мести от Банкя в центъра на София. Типично.

Докато чакаш инфо за неща, които ще се случват (или няма?) след 10 дни, получаваш информация за други, които ще се проведат след месец? Извинете, а какво стана с Alice Cooper, Slipknot и Sonisphere?

Гълъбите върнаха ли се? А, не са, разбирам. Малко като онова хубаво социалистическо "елате утре". И понеже не сме гърци, всички въздъхваме или пускаме по една псувня и зачакваме отново.

Може би някои от вас си спомнят интересния случай от пролетта на миналата година, когато израелските фенове бойкотираха билети за концерт на  Metallica. Те струваха по около $150 парчето. Връзката е Марсел Аврам, който организираше онзи концерт. Е, БЕК са свързани с този човек, така че идиотските цени на билетите не са нещо изненадващо.

Горе-долу в този момент, във форума на официалния сайт на Iron Maiden вече съществува цяла тема, озаглавена "Ще падне ли българският Sonisphere?" В нея фенове от целия свят, които са възнамерявали да дойдат в България, коментират всички тези неща, за които г-н Петров си няма, виждаш ли, никаква идея, и се притесняват на глас, защото имат не само концертни, но и самолетни билети до София. Супер, а?

В духа на типично българските традиции, за които говорих по-горе, във вторник нещата ще се развият така, че виновните за създалото се положение ще се окажат банди, мениджмънт, собствениците на Sonisphere, феноветe и кой ли не още, но никога промоутърите, които дни наред "проверяват" какво става.

На кого да вярваме - на Slipknot и Alice Cooper, които съобщиха, че българският промоутър е провалил фестивала (респективно в официалния сайт и фейсбука на артистите) или на човека, който не бил отменял нищо, нищо не знае и щял да проверява.

Още по-глупавото е, че не е нужно да бъдеш професор, за да заподозреш, че БЕК умишлено бавят анонисрането на ситуацията с Sonisphere, за да може през тези няколко дни хората да продължават да си купуват билети за Sofia Rocks след неадекватната, ненавременна, но секси за недоволните от фестивалната култура новина, че се мести в центъра на София, защото след изявлението за Sonisphere, доверието в тях ще спадне, а с него и продажбите на билети.

Остава да кажем и нещо за цените - основният виновник за нерадостната съдба на втория български Sonisphere. Казвал съм го и преди - в онази секунда, посветена а фестивалите - 130 евро е средната цена на тридневен европейски фестивал с около 70 банди.

При нас - 75 евро за еднодневен фестивал с 5 банди. Ехо? Сам си прецени кое е по-скъпо и какви глупости ни обясняваха БЕК преди няколко месеца. Но това са неща, които вече всички знаем и няма нужда да предъвкваме.

Остава да видим какво ще се случи във вторник, 21 юни, защото, честно казано, не остават много приемливи варианти.

 

Най-четените