Коректните умряха, да живеят лоялните | webcafe.bg
Webcafe

Коректните умряха, да живеят лоялните

Стани автор
26.04.2016, 15:39 (обновена 07.10.2017, 21:54)
Сертификат Ебати пича

Снимка: © Сертификат "Ебати Пича" @ Facebook

Лепни ме тук и тук

Три неща има задължително на сайта си българският бизнес: карта в секцията за контакти, имейл в abv.bg, който се проверява веднъж седмично, че и по-рядко, и стикер "Коректна фирма".

Все си мисля, че през 2016-та година, вместо сертификат "Коректна фирма", ако някой се сети да сложи един онлайн магазин, може и да успее да продаде нещо.

Но там, където има онлайн услуги, нивото е или "Онлайн магазин с единствен вариант за доставка: лично получаване от магазина", или "За контакти - попълнете формата" и отговор на въпроса "Посетете наш офис, където ще получите професионална консултация и препоръка. Благодарим Ви...".

До час след потвърждение на заявката или получавате имейл, че "сте избрали услуга, която не можем да ви предоставим", или ви се обажда ядосана леля: "Господине, защо сте цъкнали там? Не можете да цъкате там!".Все обслужване, което оставя единствено неприятно усещане у клиента. „

Това не пречи на хиляди български фирми да се кичат със стикери "Коректна фирма".

Никак не е сложно. Плащаш 77.52 лева и от "фирма за клиентски мнения" чрез иновативен специализиран софтуер, с какъвто само те разполагат ще проверят дали „коефициентът на Мнения" за твоята фирма е положителен.

Очевидно малко над 21 000 български фирми не са се поинтересували кой точно издава този сертификат и като защо и как го издава. Защото стойността на стикера "Коректна фирма" не е 77 лева и 52 стотинки, колкото струва издаването му, а е точно нула. Цифром и словом.

Дори две нули, ако разбирате какво имам предвид.

От КЗП смятат, че гореспоменатата фирма "издава сертификати за коректност по неясни и субективни критерии", а също така „заблуждава крайните потребители и може да увреди икономическите им интереси". Освен това, сред „удостоените" със сертификат търговци има и такива, които в последната година са били санкционирани от регулаторния орган.

Бързата реакция на КЗП е добра новина, но ако мислите, че с издаването на мними сертификати е приключено, жестоко се лъжете.

"Коректна фирма" умря, да живее "Лоялна фирма". Да, вече имаме менте на ментето. И то няма да е единственото.

Докато има български бизнесмени, които смятат, че клиенти се привличат с кухи сертификати, вместо с добро обслужване, ще има кой да ги издава.

21000 по 80 лева си е 1 680 000 лева. Най-малко толкова струва глупостта на българските предприемачи.

Все още сме далеч от сумата, хвърлена от баби и дядовци от балкона на непознати като капаро за "климатик на внука", но събрано заедно с всички останали суми при подобни случаи може и да изравни данъчната тежест на държавата.

С една дума до 30 април работим за държавата, от 1 май поне до края на юни за издателите на сертификати и търговците на "климатици", някъде на 1 юли започваме да работим за себе си.

P.S. Глобата, наложена от КЗП, е в размер на 30 000 лева. Сметнете го в стикери за домашно.

Oще: измама  измамени търговци  измами на коректна фирма  кзп  коректна фирма  нелоялна конкуренция  права на потребителите  сертификат за коректност  стикер 


Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.