Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

С какво летят държавните глави

Doomsday Plane, САЩ

Doomsday Plane е името на самолета, с който се придвижва Барак Обама. Само 4 такива самолета са произведени в света, а този на американския президент струва 220 милиона долара. За съжаление, много от детайлите в интериора се пазят в тайна, но се говори, че може да издържи на ядрена експлозия, на сблъсък с астероид и на многобройни терористични атаки. Самолетът в действителност разполага с предпазна обвивка срещу радиация и има на борда 67 антени и сателитни чинии. Сигурно е и че е абсолютно сигурен при излитане, кацане и полет.

Самолетът на Обама обаче съвсем не е най-скъпият на света. Вижте в галерията политиците на кои държави се возят в най-скъпите "летящи замъци" Снимка: upload.wikimedia.org
Doomsday Plane, САЩ

Doomsday Plane е името на самолета, с който се придвижва Барак Обама. Само 4 такива самолета са произведени в света, а този на американския президент струва 220 милиона долара. За съжаление, много от детайлите в интериора се пазят в тайна, но се говори, че може да издържи на ядрена експлозия, на сблъсък с астероид и на многобройни терористични атаки. Самолетът в действителност разполага с предпазна обвивка срещу радиация и има на борда 67 антени и сателитни чинии. Сигурно е и че е абсолютно сигурен при излитане, кацане и полет.

Самолетът на Обама обаче съвсем не е най-скъпият на света. Вижте в галерията политиците на кои държави се возят в най-скъпите "летящи замъци"
Falcon 900 Ex Easy, Гана

Може Гана да не е най-богатата страна на света, но правителственият й самолет е, меко казно, впечатляващ, въпреки че е най-евтиният в галерията. Неговата цена е 37 млн. долара. Когато беше представен преди 5 години, целият свят говореше за него. Въпреки критиките, че е твърде луксозен, ганийският президент го закупи. Това е единият от двата триджета, произведени от тази серия на Falcon. Този самолет има резервоар с достатъчно гориво, за да премине 8340 километра без презареждане със скорост от  950 км/ч. Снимка: upload.wikimedia.org
Falcon 900 Ex Easy, Гана

Може Гана да не е най-богатата страна на света, но правителственият й самолет е, меко казно, впечатляващ, въпреки че е най-евтиният в галерията. Неговата цена е 37 млн. долара. Когато беше представен преди 5 години, целият свят говореше за него. Въпреки критиките, че е твърде луксозен, ганийският президент го закупи. Това е единият от двата триджета, произведени от тази серия на Falcon. Този самолет има резервоар с достатъчно гориво, за да премине 8340 километра без презареждане със скорост от 950 км/ч.
Boeing 737, Тайван

Президентът на Тайван Ма Индзиу е подписал изплащането на немалката сума от 90 милиона долара за правителствения Boeing 737.
Неслучайно - този самолет съдържа най-напредналите технологии за най-приятното изживяване във въздуха. Това е най-новата генерация на 737, с който световният елит може да се предвижва сигурно, бързо и по-нависоко, като пести от гориво. Този самолет използва 22% по-малко гориво от предишната версия. Аеродинамичен, тих и с чудесен вътрешен дизайн. Снимка: upload.wikimedia.org
Boeing 737, Тайван

Президентът на Тайван Ма Индзиу е подписал изплащането на немалката сума от 90 милиона долара за правителствения Boeing 737. Неслучайно - този самолет съдържа най-напредналите технологии за най-приятното изживяване във въздуха. Това е най-новата генерация на 737, с който световният елит може да се предвижва сигурно, бързо и по-нависоко, като пести от гориво. Този самолет използва 22% по-малко гориво от предишната версия. Аеродинамичен, тих и с чудесен вътрешен дизайн.
Ilyushin IL-96-300, Русия

Владимир Путин обикаля света с това чудо на съветската техника, което струва 50 млн. долара. Висококачествените навигационни и сателитни системи осигуряват на държавния глава безопасност, бързина и сигурност. В началото на 2015-та година, руското Министерство на отбраната поръча най-последната разработка на самолета, чиито резервоар може да побира 65 тона гориво и да прелети - без зареждане - повече от 3500 км. Този самолет е произведен в една единствена бройка - специално за Първия. Снимка: i.ytimg.com
Ilyushin IL-96-300, Русия

Владимир Путин обикаля света с това чудо на съветската техника, което струва 50 млн. долара. Висококачествените навигационни и сателитни системи осигуряват на държавния глава безопасност, бързина и сигурност. В началото на 2015-та година, руското Министерство на отбраната поръча най-последната разработка на самолета, чиито резервоар може да побира 65 тона гориво и да прелети - без зареждане - повече от 3500 км. Този самолет е произведен в една единствена бройка - специално за Първия.
Airbus A319, Бразилия

Последно Airbus A319, който е супериграч на сцената на най-скъпите самолети в света, беше включен в аерошоуто в Дубай. Цвената му е 81 млн. долара и е любимият самолет на президента на Бразилия Дилма Русеф. Най-голямото му предимство е ниският разход на гориво. Той може да измине над 3750 мили с едно зареждане и да превозва до 160 пасажера. Снимка: upload.wikimedia.org
Airbus A319, Бразилия

Последно Airbus A319, който е супериграч на сцената на най-скъпите самолети в света, беше включен в аерошоуто в Дубай. Цвената му е 81 млн. долара и е любимият самолет на президента на Бразилия Дилма Русеф. Най-голямото му предимство е ниският разход на гориво. Той може да измине над 3750 мили с едно зареждане и да превозва до 160 пасажера.
Airbus A319CJ, Италия

Ако искате същия самолет, в който се вози италианския президент Джорджо Наполитано, трябва да се бръкнете с 90 млн. долара. Airbus A319CJ е мечтата на пилота - той има шест екрана, странични контролери, както и възможност за контрол на полета fly-by-wire.
Този самолет тежи 3.8 тона. За посрещане на всички президентски нужди е оборудван в продължение на половин година. Снимка: paramountbusinessjets.com
Airbus A319CJ, Италия

Ако искате същия самолет, в който се вози италианския президент Джорджо Наполитано, трябва да се бръкнете с 90 млн. долара. Airbus A319CJ е мечтата на пилота - той има шест екрана, странични контролери, както и възможност за контрол на полета fly-by-wire. Този самолет тежи 3.8 тона. За посрещане на всички президентски нужди е оборудван в продължение на половин година.
Airbus A340-200, Египет

Въпреки че базовият модел може да се закупи за 87 млн. долара, правителството на Египет е оборудвало този самолет за общо 166 млн. долара. Airbus A340-200 може да измине с едно зареждане 9000 въздушни мили. Този модел е любимия избор на много политически елити и е на висока почит сред превозвачи като  Lufthansa, Iberia, South African, Swiss International. Пилотската кабина е изцяло от стъкло, има LCD-екрани и опция за in-flight entertainment. Снимка: commons.wikimedia.org
Airbus A340-200, Египет

Въпреки че базовият модел може да се закупи за 87 млн. долара, правителството на Египет е оборудвало този самолет за общо 166 млн. долара. Airbus A340-200 може да измине с едно зареждане 9000 въздушни мили. Този модел е любимия избор на много политически елити и е на висока почит сред превозвачи като Lufthansa, Iberia, South African, Swiss International. Пилотската кабина е изцяло от стъкло, има LCD-екрани и опция за in-flight entertainment.
Airbus A330-200, Франция

След терористичните атаки в Париж, френският президент Франсоа Оланд трябва да бъде абсолютно защитен по време на полет. Самолетът, в който той се вози - Airbus A330-200 - е на цена 240 млн. долара. Този модел е предназначен както за дълги, така и за къси полети. На борда му могат да се качат 247 души, което го прави много удобен за срещи на лидерите във въздуха – където, както се оказва, напоследък може и да е по-сигурно. Като президентски самолет, разбира се, той върви със сериозни екстри, от които LED-осветлението, модерния интериор и плюшените седалки са само най-подразбиращата се част… Снимка: upload.wikimedia.org
Airbus A330-200, Франция

След терористичните атаки в Париж, френският президент Франсоа Оланд трябва да бъде абсолютно защитен по време на полет. Самолетът, в който той се вози - Airbus A330-200 - е на цена 240 млн. долара. Този модел е предназначен както за дълги, така и за къси полети. На борда му могат да се качат 247 души, което го прави много удобен за срещи на лидерите във въздуха – където, както се оказва, напоследък може и да е по-сигурно. Като президентски самолет, разбира се, той върви със сериозни екстри, от които LED-осветлението, модерния интериор и плюшените седалки са само най-подразбиращата се част…
Airbus A340-313, Германия

Германският самолет, известен още и с името Konrad Adenauer, струва 238 млн. долара. Можете да го познаете по това, че тялото му е изрисувано в черно, червено и златно – на бял фон. Този модел може да измине без почивка 8400 въздушни мили и да побере 143 пътника. Има отделни стаи за спане, както и VIP-кабина. Снимка: upload.wikimedia.org
Airbus A340-313, Германия

Германският самолет, известен още и с името Konrad Adenauer, струва 238 млн. долара. Можете да го познаете по това, че тялото му е изрисувано в черно, червено и златно – на бял фон. Този модел може да измине без почивка 8400 въздушни мили и да побере 143 пътника. Има отделни стаи за спане, както и VIP-кабина.
Airbus A340-500, Тунис

Няма значение дали тунизийският президент е бил напълно доволен от този струващ 238 млн. долара Airbus A340-500. Важното е, че правителството на Тунис го продаде, след като президентът Зин ал Абидин бен Али напусна властта. Независимо от внушителната си цена, всъщност този самолет не е бил използван твърде много, което е тъжно, защото характеристиките му са повече от добри: той има около 250 места и може да измине 8659 въдушни мили, както и да набере височина от 12,6 км. - без особени затруднения. Снимка: planespotters.net
Airbus A340-500, Тунис

Няма значение дали тунизийският президент е бил напълно доволен от този струващ 238 млн. долара Airbus A340-500. Важното е, че правителството на Тунис го продаде, след като президентът Зин ал Абидин бен Али напусна властта. Независимо от внушителната си цена, всъщност този самолет не е бил използван твърде много, което е тъжно, защото характеристиките му са повече от добри: той има около 250 места и може да измине 8659 въдушни мили, както и да набере височина от 12,6 км. - без особени затруднения.
Boeing 777-300ER, Бангладеш

В Бангладеш хората може и да не са безмерно богати, но техният политически елит се вози в Boeing 777-300ER, който струва 260 милиона долара. Разполага както с бизнес, така и с икономична класа. Този първенец по качество се присъедини към бангладешката авиационна флота през 2011 година. Снимка: upload.wikimedia.org
Boeing 777-300ER, Бангладеш

В Бангладеш хората може и да не са безмерно богати, но техният политически елит се вози в Boeing 777-300ER, който струва 260 милиона долара. Разполага както с бизнес, така и с икономична класа. Този първенец по качество се присъедини към бангладешката авиационна флота през 2011 година.
Airbus A340-600, Йордания

С дължина 76 метра, това бижу струва 275 млн. долара. Макар и безмерно лукозен, Airbus A340-600 разполага и с икономична класа. Използва по-малко гориво от други самолети и е снабден с най-модерната авиационна технология. Въпреки че не е най-скъпият самолет в тази галерия, той определено е сред най-сигурните.
Boeing 747-400, Япония

Психологическата граница от 300 млн. долара като цена минава японският правителствен превозвач Boeing 747-400, който е част от специалната колекция на японските авиолинии. Това чудо може да се движи с 916 км в час и да изминава над 12 300 километра без спиране. Освен това е страшно аеродинамичен, и изключително енергоспестяващ. В кабината за управление има място за двама пилоти. Снимка: upload.wikimedia.org
Boeing 747-400, Япония

Психологическата граница от 300 млн. долара като цена минава японският правителствен превозвач Boeing 747-400, който е част от специалната колекция на японските авиолинии. Това чудо може да се движи с 916 км в час и да изминава над 12 300 километра без спиране. Освен това е страшно аеродинамичен, и изключително енергоспестяващ. В кабината за управление има място за двама пилоти.
Boeing 747SP, Йемен

Президентът на Йемен разреши изплащането на 300 млн. долара за този Boeing 747SP джъмбо джет, който, за съжаление, претърпя сериозна злополука през лятото на 2015-та. Той излезе от строя след пожар на летище Аден в Йемен. Този инцидент не дойде изненадващо за свикналите на размирици в региона граждани. Въпреки това е малко тъжно, когато подобни  съкровища, от които са останали само 13 (от 45 произведени) завършват бляскавия си живот по подобен начин. Снимка: upload.wikimedia.org
Boeing 747SP, Йемен

Президентът на Йемен разреши изплащането на 300 млн. долара за този Boeing 747SP джъмбо джет, който, за съжаление, претърпя сериозна злополука през лятото на 2015-та. Той излезе от строя след пожар на летище Аден в Йемен. Този инцидент не дойде изненадващо за свикналите на размирици в региона граждани. Въпреки това е малко тъжно, когато подобни съкровища, от които са останали само 13 (от 45 произведени) завършват бляскавия си живот по подобен начин.
Boeing 767, Зимбабве

Естествено, президентът Мугабе беше доста критикуван за покупката на този Boeing 767 на цена от 400 млн. долара, но машината си струва всяка стотинка. Тъжното е, че полицията в Заимбабве трябва да разчиства местата от хора, когато президентът каца със своето чудо. За съжаление нямаме информация как точно е обзаведен този самолет, но отвън изглежда наистина прекрасно: с червени, жълти, зелени и черни ивици на белия фон. Снимка: paramountbusinessjets.com
Boeing 767, Зимбабве

Естествено, президентът Мугабе беше доста критикуван за покупката на този Boeing 767 на цена от 400 млн. долара, но машината си струва всяка стотинка. Тъжното е, че полицията в Заимбабве трябва да разчиства местата от хора, когато президентът каца със своето чудо. За съжаление нямаме информация как точно е обзаведен този самолет, но отвън изглежда наистина прекрасно: с червени, жълти, зелени и черни ивици на белия фон.
Boeing 747, Саудитска Арабия

И вие да сте Крал Абдула, ще си купите самолет за 520 млн. долара. Този супер-луксозен Boeing 747 е всичко, за което може да мечтаете. Особено като имате предвид, че 150 млн. долара отиват само за обзавеждането на интериора на този самолет. Естествено, това е и най-луксозното возило на държавен глава досега и неслучайно е наречано "летящият замък“. Е, има само един правителствен самолет в класацията по цена, който е пред него... Снимка: flyingway.com
Boeing 747, Саудитска Арабия

И вие да сте Крал Абдула, ще си купите самолет за 520 млн. долара. Този супер-луксозен Boeing 747 е всичко, за което може да мечтаете. Особено като имате предвид, че 150 млн. долара отиват само за обзавеждането на интериора на този самолет. Естествено, това е и най-луксозното возило на държавен глава досега и неслучайно е наречано "летящият замък“. Е, има само един правителствен самолет в класацията по цена, който е пред него...
Boeing 787-8 Dreamliner, Мексико

Най-скъпият правителствен самолет в света не принадлежи на някой петролен шейх, а на мексиканския президент Енрике Пена Нието, който се вози в Boeing 787-8 Dreamliner. Не само цената на возилото - 600 млн. долара, е зашеметяваща, но и външният му вид, както и  му функционалността му – този авиационен звяр достига нечовешката скорост от 1000 мили в час и може да прелети от западния бряг на Северна Америка до Източния бряг на Азия, без да има нужда от зареждане. За интериора не знаем нищо, но не може и да има следа от съмнение, че и той е извънмерно луксозен. Снимка: paramountbusinessjets.com
Boeing 787-8 Dreamliner, Мексико

Най-скъпият правителствен самолет в света не принадлежи на някой петролен шейх, а на мексиканския президент Енрике Пена Нието, който се вози в Boeing 787-8 Dreamliner. Не само цената на возилото - 600 млн. долара, е зашеметяваща, но и външният му вид, както и му функционалността му – този авиационен звяр достига нечовешката скорост от 1000 мили в час и може да прелети от западния бряг на Северна Америка до Източния бряг на Азия, без да има нужда от зареждане. За интериора не знаем нищо, но не може и да има следа от съмнение, че и той е извънмерно луксозен.

Властта винаги върви в комплект с ексклузивни привилегии - лична охрана, луксозни резиденции, лимузини със специален режим на движение и ред други протоколни глезотии.

Колкото по-скъпи, мощни и недостъпни за публиката - толкова по-интересни са придобивките на държавните ръководители.

Това важи най-вече за правителствените самолети - въздушните дворци на властта, за чиито есктри и лукс се носят митове и легенди.

Спомнете си бурните дебати около разследването на полетите на "Авиоотряд 28", например. До неотдавна цяла парламентарна комисия броеше колко килограма фъстъци и бадеми са били изядени за двучасов полет от командировка на външния министър.

Още по-голям шум се вдигна, когато от обществената поръчка за кетъринг на Авиоотряда изплуваха октоподи, омари, телешки медальони и 12-годишно уиски.

Колкото и странно да ви изглежда, 36-те хиляди лева на година за храна на куция правителствен Фалкон изглеждат изключително нелепо на фона на интериора в президентските самолети на африканските диктатори.

Вградени трапезарии, спални, сауна, остъклени пилотски кабини, конферентни зали и защита срещу ядрена заплаха - това са само част от екстрите в най-луксозните самолети на властта.

Вижте някои от тях в галерията.

Източници: airbus.com, wikipedia.org, boeing.com, airliners.net

 

Най-четените