Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Син капан за обречени

Синята зона в София вече се е превърнала в неизбежно зло
Синята зона в София вече се е превърнала в неизбежно зло

Синята зона в София вече се е превърнала в неизбежно зло. То обаче ще стане и златно неизбежно зло, ако се изпълнят общинските планове за разширението й. 

Според концепцията за паркиране, която работна група в кметството е подготвила, спирането в центъра на столицата ще струва по 3 лева - три пъти по-скъпо спрямо сегашното левче на час.

Екстрата ще е валидна за сегашните райони за кратковременно паркиране, тоест идеалния център.

Освен синя се предлагат и две други цветни зони-  зелена и жълта, където паркирането ще е съответно срещу 2 лева и 1 лев на час.

Те вече ще се разпростират на много по-широк периметър и ще стигат почти до границите на крайните квартали. 

Драстичното увеличение на цената на паркиране на практика е разновидност  на отдавнашната идея на един вече бивш заместник-кмет по транспорта за въвеждане  на такса за влизане в центъра - Велизар Стоилов. 

Така от кметството се надяват да намалят притока на автомобили в сърцето на града.

След като не успяха да осъществят плановете, датиращи още от ерата Софиянски, за подземни паркинги - и изобщо паркинги. 

Това иначе добро намерение ще се сбъдне  само ако собствениците на автомобили решат дилемата "загуба на време срещу олекване с 6 лева за 2 часа" само в полза на времето.

Освен това паркирането и сега е кошмар за работещите в центъра.

Дали ще плащат по три или по един лев е почти без значение при положение, че няма места. Пък и в най-централните части има няколко частни паркинга, които работят с близка до бъдещата тарифа на кметството и не страдат от липса на потребители.

Основният ефект от ценовия скок ще бъде повече пари в общинския Център за градска мобилност. Драстично намаляване на колите обаче едва ли ще има.

Още повече, че в центъра така и няма алтернатива за бързо придвижване. Вярно, че под жълтите павета върви метрото, но то спира по границите на идеалния център.

След две години, ако се спазят плановете и графиците, подземната железница ще затрака и под "Витошка", но и тогава спирките ще са отдалечени.

Трамваите пък зависят от задръстванията, често закъсняват, а комфортът при пътуването с тях е познат до болка на всички софиянци.

Общественият превоз е непривлекателен не само за придвижване из централната част.

Използването му, за да се придвижиш от някой по-отдалечен квартал до точка в широкия център е истинско изпитание - и ежедневен стрес за хиляди.

Подобряването му присъства в безчет предизборни кметски платформи, тържествени речи и обещания, това е належаща нужда откакто президентът Желю Желев премахна софийското жителство.

И от нерешен проблем вече е софийски рецидив.

 

Най-четените