Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

41 процента от българите купуват втора употреба

Общественото мнение у нас смята, че да купуваш употребявани стоки съвсем не е срамно занимание за мизерстващи Снимка: Getty Images
Общественото мнение у нас смята, че да купуваш употребявани стоки съвсем не е срамно занимание за мизерстващи

41% от българите заявяват, че пазаруват от магазини за стоки втора употреба поне от време на време. Данните са от последното национално-представително проучване на ББСС „Галъп интернешънъл", проведено по поръчка на в. „Класа".

Икономическата криза сериозно повлия на домашния бюджет на българите и накара голяма част от семействата у нас да търсят по-евтини алтернативи за снабдяване с дрехи или други необходими стоки. За немалка част от българите стоките в моловете и марковите магазини са на непосилни цени, а магазините „секънд хенд" предлагат стоки на народни цени.

Редовните посетители на магазините за стоки втора употреба са 17%, като 4% от българите дори заявяват, че това е единственият тип магазини, от които правят покупки. Откриваме значително по-висок дял на пазаруващите употребявани стоки сред жените, българите между 26-55-годишна възраст, безработните и работещите на държавна работа.

43% от българите никога не са посещавали магазин от типа „втора ръка". Други 15% пък са купували употребявани стоки само един - два пъти.

Въпреки относително по-ниските цени в магазините за стоки втора употреба в сравнение с цените в обикновените магазини, изглежда, у нас от този вид пазаруване се възползват и българи с по-големи финансови възможности. 30% от българите с доходи на средното равнище също заявяват, че посещават подобни магазини от време на време или по-често.

Популярността на магазините „секънд хенд" се потвърждава и от още един факт - общественото мнение у нас смята, че да купуваш употребявани стоки съвсем не е срамно занимание за мизерстващи. Почти половината (46%) от пълнолетните българи у нас са на мнение, че пазаруването в магазини „секънд хенд" не е само за бедни хора. Макар понятието „винтидж" все още да не е достатъчно известно у нас, българите все пак осъзнават предимствата на наличието на избор от магазини - и за нови и модерни стоки и за употребявани, но все пак интересни, а дори понякога и уникални стоки.

Всъщност немалка част от българите възприемат магазините за употребявани стоки не просто като значително по-евтин вариант, а и като място, предлагащо стоки с качество, неотстъпващо от това в стандартните магазини. 51% от участвалите в проучването споделят нагласата, че сред стоките втора ръка се намират дори по-добри неща, отколкото в магазините за нови стоки. На това мнение са и 30% от българите с личен месечен доход над 700 лв.

Скептичните към предлаганото в магазините втора ръка са малко под една пета от анкетираните - 18% остават скептични към качеството на предлаганите употребявани стоки.

Klassa.bg

 

Най-четените