Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо Uber се притеснява от речта на Гордън Геко за алчността

Делото между Waymo и Uber все повече прилича на цирк
Делото между Waymo и Uber все повече прилича на цирк

Съдебното дело между Waymo, филиалът на Google за разработване на безпилотни автомобили, и Uber все повече прилича на цирк. Waymo реши да съди основния си конкурент и дъщерната му фирма Otto за нелегално придобиване на интелектуална собственост, защитена с патент - 14 000 файла с поверителни документи и оригинални разработки на безпилотната технология. Специално спомената е сензорната система за безпилотния автомобил.

Това е може би най-голямата юридическа битка в Силициевата долина от години насам и изправя един от най-успешните стартъпи срещу подразделение на един от Големите 5 технологични мастодонти. И борбата е безмилостно жестока.

Компанията твърди, че бившият главен изпълнителен директор на Uber Травис Каланик е сътрудничил с бившия инженер на Waymo Антъни Левандовски, за да открадне търговски тайни при напускането на компанията, за да се присъедини към Uber.

B иcĸa ce пocoчвa oщe, чe бившият инжeнep нa Gооglе Aнтъни Лeвaндoвcĸи e изтeглил 9,7 гигaбaйтa инфopмaция пpeди дa нaпycнe paбoтaтa cи в ĸopпopaциятa и пpeди дa cъздaдe Оttо. Oт Wауmо изчиcлявaт, чe тoвa e дoнecлo пeчaлбa нa фиpмaтa oт 500 милиoнa дoлapa.

Къде обаче е намесен този любим филмов злодей Гордън Геко?

Waymo настоява да пусне пред журито част от "Уолстрийт", докато Каланик е на свидетелската скамейка. Според тях този клип е напълно релевантен към случая, тъй като Левандовски го е изпратил на бившия съосновател на Uber през март 2016 г., според LA Times.

Съдията, който води делото, засега е на мнение, че ще изчака Каланик действително се изправи пред журито, за да прецени в каква степен видеото има реална връзка с делото и дали въобще дали да допусне пускането на филм в залата.

Според данните от кореспонденцията между Левандовски и Каланик, през март 2016 г. разработчикът е изпратил клипа на бившия шеф на Uber с думите: "това е речта, която трябва да дадеш ;) ;)".

Самият клип е речта на героя Гордън Геко, известна като "Алчността е нещо добро". В нея Геко обяснява, че алчността е това, което кара силните да се борят и да оцеляват и представлява самия дух на еволюцията.

Трудна за улавяне е връзка на речта от "Уолстрийт" със самото дело, защо адвокатите на Waymo толкова настояват тя да бъде пусната на журито и още повече - защо Uber толкова упорите се борят това да не се случи?

Това, което доближава Гордън Геко и бившия шеф на Uber (поне според адвоката на Waymo Чарлз Верхьовен) е стремежът към успеха на всяка цена.

Верхьовен поставя Каланик като основна фигура в случая като подчертава неговата конкурираща се същност и желанието да спечели на всяка цена. По време на встъпителните изявления в понеделник адвокатът заяви, че конкурентният натиск в сектора е толкова голям, че Каланик е решил, че "победата е по-важна от спазването на закона".

От продължителната кореспонденция между двамата става ясно още, че Каланик е написал на Левандовски: "Чийт кодове. Намери ги. Използвай ги".

На 6 февруари беше и самото заседание за показанията на Травис Каланик, който през юни миналата година бе принуден да се оттегли от поста си на Главен изпълнителен директор на Uber заради многото скандали, в които попадна компанията.

Каланик, който е известен с комбинативността в работата си, говори тихо на свидетелския стол във федералния съд в Сан Франциско и избягваше да разсъждава пред журито в първите си публични коментари по твърденията на Waymo, че Uber е откраднал технология за автономни автомобили, предава Ройтерс.

Под клетва той заяви, че през 2015 г. е бил недоволен от темповете на развитие на Центъра за модерни технологии на Uber - за автономните автомобили. Той каза, че е започнал преговори с Антъни Левандовски, смятан за визионер в автономната технология, докато той все още е работил за Waymo.

Когато адвокатът на ищците Чарлз Верхьовен е запитан дали е съгласен, че Google е лидер в индустрията за самоуправляващи се автомобили, Каланик отговаря просто и кратко: "Мисля, че това е общото усещане в момента".

"Вижте, исках да наема Антъни, а той искаше да основе компания. Така че аз исках да изляза от тази ситуация, в която той можеше да се почувства като основател, а аз – като негов шеф", каза той и потвърди, че е бил голям фен на работата на Левандовски.

Според юридически експерти показанията на бившия шеф на Uber, които тепърва ще продължават, и това как той ще представи себе си и компанията са от изключително значение за това какво ще е решението на журито.

Така че може би Uber действително има защо да се притеснява от надъхващата реч на Гордън Геко за алчността. Защото колкото и да е великолепно изпълнението на Майкъл Дъглас, неговият герой все пак си оставя злодеят в тази история.

 

Най-четените