Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Аз съм командир на самолет, а жена ми - заместник-командир

Това е самолетът, най-често пилотиран от Хана и Хюго Уеб. Airbus A 320. Снимка: Getty Images
Това е самолетът, най-често пилотиран от Хана и Хюго Уеб. Airbus A 320.

Да си пилот е професия, в която адреналинът и емоциите са гарантирани. Какво би било обаче, ако до теб в кабината е жена ти? Такъв е случаят на британците Хана и Хюго Уеб, съпруг и съпруга, служители на British Airways.

Понякога двамата се падат да пилотират заедно, но общото им правилото е, че кабината не е място за семейни скандали. Различията се изглаждат вкъщи, защото когато командваш Airbus A320 с над 100 пътника, важи само един принцип: човекът до теб е просто колега, който слуша командира. Дори това да е жена ти.

Двамата пилоти оперират на полети в рамките на Европа, на 28 юли например, заедно пилотират дестинацията Лондон - Милано.

Хана и Хюго имат две деца - момиче и момче. Запознават се благодарение на самолетите, защото се озовават в един и същ център за летателна подготовка в Алресфорд, област Хампшир, във Великобритания. И двамата са от един и същ град, но ги среща професията им. В началото Хана няма никакъв интерес към Хюго, а на въпроса "Мислила ли си, че някога ще се ожениш за него?" - отговаря "За нищо на света!".

Когато завършват обучението си, пилотите загубват контакт за известно време. През 2011 година обаче съдбата ги среща - Хана и Хюго постъпват в British Airways, а само 12 месеца по-късно е и сватбата.

Във въздуха и вкъщи

Хана и Хюго не пътуват заедно всеки ден, но поради графиците и различните връзки често се случват на един полет. "И двамата оперираме на близки дестинации, защото така можем да спим у дома през по-голямата част от времето" - обяснява командир Уеб. Смените им помагат да се грижат за децата си.

Но какво се случва на борда на самолета, когато и двамата са пилоти?

"Когато говоря на пътниците, разбира се, представям Хана преди излитането, но не обяснявам, че ми е жена" - разказва Хюго. Въпреки че еднаквите фамилии сигурно разкриват истината за въздушното семейство.

Двамата стават пилоти по различни причини, Хана, например, е искала да пътува, и то много. "Имах голямо желание да пътувам в чужбина, още от дете" - спомня си тя. "Исках да си изкарвам хляба като се премествам от един град до друг". Неслучайно, след усърдно спестяване, едва на 16 години тя заминава за Австралия.

Хюго обаче решава да стане пилот случайно. Баща му създава неправителствена организация в подкрепа на хеликоптери-линейки за Спешна помощ във Великобритания. За едно от упражненията го викат за "опитно зайче". "По пътя към линейката - хеликоптер си повтарях, че никога повече няма да се кача на нищо подобно" - спомня си мъжът. Но веднъж попаднал във въздуха, той се влюбва в усещането веднага.

Понякога взимат и децата

Въпреки че различни причини са ги подтикнали да станат пилоти, а знаем, че пътят до кабината е труден и изисква усърдие и средства, накрая Хюго и Хана са заедно и в работата, и в живота.

Понякога и децата им се возят на Airbus. Най-вероятно не в пилотската кабина. "Взимаме ги по някой път" - казват. "Синът ни дойде в Милано, докато сестра му взехме в Лисабон за няколко нощи."

Но ако говорим за дестинации, двамата имат различни предпочитания. Тя избира Аман, Йордания, Мъртво море и Петра и за работа, и за почивка. Той обаче предпочита Рим, най-вече заради невероятната архитектура.

Всички различия обаче остават на земята, защото минути след излитането, те са просто командир Хюго и заместник-командир Хана.

 

Най-четените